איך "לגנוב" לקוחות מאמאזון לחנות שלך באיביי – היכולת שמומחי הדרופשיפינג לא ממהרים לגלות לכם.

איך "לגנוב" לקוחות מאמאזון לחנות שלך באיביי - היכולת שמומחי הדרופשיפינג לא ממהרים לגלות לכם.

אין אחד שלא חווה את המשבר העצום של דרופשיפר בתחילת דרכו.

אתה לומד את התחום, משקיע שעות על גבי שעות ביצירת החנות החדשה שלך, מכין את מערך התמיכה שלך (כי כולנו יודעים כמה חשוב זה) ומתכונן לקבל זרם בלתי פוסק של לקוחות שאמור להגיע ממש בכל רגע. אז אתה מחכה. ומחכה…

ההמתנה מתחלפת בתסכול שגורם ללא מעט דרופשיפרים פשוט לוותר על החלום ולחפש מקור הכנסה יותר "חם" מאשר דרופשיפינג, חלק לא מוותרים וממשיכים לאתר את "המוצר הגדול הבא" שיגרום לחנות שלהם להמריא.

חלק פשוט מחכים, ויש כמה מעטים בינינו שגילו את היכולת "לגנוב" לקוחות מאמאזון, עלי אקספרס ובעצם מכל רחבי האינטרנט, ולהוביל אותם לחנות שלהם.

למה רק מעטים גילו את היכולת המסתורית הזאת?

בשביל להבין את זה צריך ללכת כמה צעדים אחורה – לשלב שבו לומדים את מקצוע הדרופשיפינג.

רוב ה"מומחים" שמלמדים דרופשיפינג כלל לא הצליחו בזה בעצמם ולכן הדרך הקלה יותר להרוויח מזה כסף הוא ללמד את המקצוע. אחרי הכל החלק המורכב הוא לא פתיחת החנות או איתור המוצרים (בטח כשיש מערכת כמו AutoDS שעושה לך 90% מהעבודה), לא זה לא החלק הקשה.

החלק הקשה הוא לגרום לחנות למכור.

בשוק התחרותי של איביי נדמה שאין הרבה מה לעשות כדי לגרום לחנות שלך למכור מלבד למצוא מוצרים חמים יותר, להוריד מחירים, לתת שירות טוב כדי לקבל ביקורות טובות וכמובן לאלו אשר מגדילים ראש – לבצע קידום מכירות בפלטפורמת איביי על ידי קידום ממומן.

ככה שגם אותם "מומחים" לדרופשיפינג לא יודעים בעצמם את היכולת המסתורית הזאת כי הם עשו מה שכל דרופשיפר שואף לעשות – עבודה קלה והרבה כסף.

אבל לפעמים, כדי לבלוט וכדי לעשות הרבה יותר כסף צריך לעשות קצת יותר.

אז מה היא היכולת הזאת?

בעולם שבו רוב המתחרים שלכם חושבים שהדרך הטובה ביותר להגדיל מכירות זה על ידי הוזלת מחירים או חיפוש מוצרים חדשים לכם יש יתרון ברור, בגלל שאתם עכשיו מבינים שיש דרך נוספת להגדיל מכירות והיא על ידי שיווק דיגיטלי.

לפני שאתם בורחים מהכתבה שהולכת לייצר לכם עוד עבודה, חשוב שתבינו למה זה זה הדבר הכי טוב שיכול לקרות לכם היום:

  1. לא תלויים בטרנדים – כן מה ששמעתם, אתם לא תלויים בטרנדים בכלל.
    בעזרת שיווק דיגיטלי אפשר להזרים תנועה בלתי פוסקת של לקוחות מתעניינים לחנות שלכם בלי קשר לחיפושים האקטיביים שלהם.
  2. אין גבול לכמות הלקוחות – בהמשך ישיר לסעיף הראשון, כמות התנועה לחנות שלכם לא מוגבלת בכמות החיפושים האקטיביים של הגולשים.
    כמות התנועה האורגנית מוגבלת היות והיא מורכבת מחיפושים אקטיביים של הגולשים וישנה כמות מוגבלת של חיפושים כל חודש.
    נוסף על כך אותה כמות חיפושים מתחלקת בכל החנויות, ככה שהחנויות הותיקות והחנויות המדורגות גבוה יותר נהנות ממרבית התנועה בעוד שדרופשיפרים אשר משתמשים ביכולת השיווק הדיגיטלי לא תלויים באותה תנועה אורגנית ואינם מתחלקים בתנועה שהם מייצרים.
  3. "גניבת" לקוחות – אולי אחת הסיבות החשובות ביותר בשימוש בשיווק דיגיטלי היא שאינכם מוגבלים למשתמשים של איביי בלבלד ויכולים להנות מהמשתמשים של כלל הפלטפורמות ברחבי האינטרנט.
    השיווק הדיגיטלי מאפשר לנו להגיע ללקוחות הפוטנציאלים שלנו הרבה לפני שהם חשבו על לקנות את המוצרים שאנו מוכרים ובעצם למנוע מהם להגיע לפלטפורמות מתחרות כמו אמאזון, עלי אקספרס וכו'..

אז אם היכולת הזאת כל כך חשובה וטובה איך זה שלא כולם משתמשים בשיווק דיגיטלי?

כי הם לא יודעים.

ולמזלכם אתם כן.

בתור מומחה לשיווק דיגיטלי שייצר הכנסה של 8 ספרות בשנה האחרונה בתחומים שונים ברחבי האינטרנט אני יכול לומר לכם בוודאות ששלושת הדרכים המומלצות עבורכם לייצר תנועה בלתי פוסקת של לקוחות פוטנציאלים לחנות שלכם ולהיות רווחים זה על ידי הדרכים הבאות:

דרך ראשונה (והאהובה עליי) – Facebook & Instagram

אין מה לעשות, כשמדובר ברשתות חברתיות רוב האנשים עדיין נמצאים מעדיפים לבזבז את הזמן שלהם באחת מהרשתות החברתיות של מארק צוקרברג.

היתרון העיקרי של פייסבוק ואינסטגרם זה שאנחנו יכולים "לדחוף" לגולשים את המוצרים שלנו בין אם הם חיפשו אותם ובין אם לא, ככה שנוכל לגרום לגולשים להפוך ללקוחות בלי שהם בכלל חשבו על לקנות אחד מהמוצרים שלנו.

אבל זה לא היתרון הבולט ביותר בפלטפורמות האלה.

המושג אולי החשוב ביותר בשיווק דיגיטלי הוא פיקסל והוא מאפשר לנו לעקוב אחרי כל גולש שבא באינטרקציה עם המודעות שלנו או עם החנות שלנו.

מספיק פעם אחת שגולש ראה וידיאו שפרסמנו, לחץ על תמונה או נכנס לאתר שלנו  – ויש לנו את היכולת לעקוב אחריו בפייסבוק ואינסטגרם כמה שרק נרצה.

ולמה זה כל כך חשוב? כי בעזרת הפיקסל נוכל לעשות שיווק דיגיטלי ממוקד לכל מבקר שביקר בחנות שלנו ולהציג לו את המוצרים שהוא התעניין בהם או מוצרים דומים להם שיכולים לעניין אותו.

דבר נוסף שחשוב לדעת על שיווק דיגיטלי בפייסבוק ואינסטגרם הוא שזה כל כך קל להתחיל ולא דורש השקעה של יותר משעה ביום כדי להשיג תוצאות יוצאות דופן.

ההבדל העיקרי בין מי שיצליח להפוך את הרשתות החברתיות האלה למקור התנועה וההכנסה העיקרי שלו לבין מי שיפסיד כסף הוא שימוש נכון בפיקסל ושיווק ממוקד עניין לגולשים.

דרך שניה (והרווחית ביותר עבורכם) – רשימות תפוצה.

אי אפשר להדגיש את החשיבות של רשימות תפוצה ככל שזה נוגע לעולם השיווק הדיגיטלי, והאמת? כשזה נוגע לכל מה שקשור למכירות. מאז שהוקם האינטרנט ועד היום רשימות תפוצה הן פלטפורמת השיווק הרווחית ביותר.

בעולם הישן השם של רשימות תפוצה הוא "מועדון לקוחות", בעולם שלנו, העולם החדש, רשימות תפוצה יכולות מהר מאוד להוות 80% מההכנסות שלכם.

(סיפור אישי על רשימות תפוצה לפני שממשיכים כדי להמחיש לכם את החשיבות:

בכל פעם שאני יוצא עם מוצר חדש אני שולח מייל אחד לרשימות התפוצה שלי וזה לבד מספיק לי כדי לייצר עוד בין -50K ל-100K הכנסה.

וההוצאה על זה היא כמה דולרים בודדים. נחמד לא?)

כדי לגרום לכך שרשימות התפוצה שלכם יהיו רלוונטיות (וישייצרו לכם כמה שיותר כסף) מומלץ לא "לקנות לידים" או "להחליף רשימות" ולבנות רשימה של לקוחות אשר באמת קנו מכם משהו.

הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא על ידי כך שתציעו לכל לקוח שקנה מכם מוצר להירשם לרשימת התפוצה שלכם על מנת לקבל עדכונים אקסלוסיבים על מבצעים, הנחות והשקות מוצרים חדשים הרבה לפני כולם.

ולמה דווקא לקוחות ולא כל אחד שמבקר אצלכם בחנות? כי לקוחות כבר סומכים עליכם.

כל עוד תעשו עבודה טובה ותדאגו להעביר להם מוצרים איכותיים מהספקים הטובים ביותר וכמובן תקפידו על השירות הטוב ביותר – הם ימשיכו לקנות מכם שוב ושוב.

התפקיד העיקרי שרשימת התפוצה תשחק היא למנוע מאותם לקוחות "לברוח" למתחרים שלכם על ידי כך שתחזירו אותם שוב ושוב לחנות שלכם על ידי קידומי מכירות מיוחדים שתשלחו להם במייל.

וככה תוכלו לשלוט בהכנסות החודשיות שלכם ולהגדיל את השווי של כל לקוח.

דרך שלישית (דורשת הכי הרבה עבודה אבל יש לכם נכס) – אתר אינטרנט.

אני בטוח ששמעתם המושג "נכס דיגיטלי" הרבה יותר מפעם אחת במהלך החיים שלכם.

אחד הנכסים הדיגיטליים השווים ביותר היום (אחרי רשימות תפוצה לדעתי) זה אתרי אינטרנט אשר מתמקדים בנישה מסויימת.

כן אני יודע שזה נוגד את הגישה של רוב הדרופשיפרים שמעדיפים להקים חנות עם מגוון רחב של מוצרים ולדבוק בטרנדים מאשר להתמקד בנישה אחת אבל מצד שני.

להתמקדות בנישה יש יתרונות שאתר אינטרנט יכול לעזור לכם איתם.

לפני שאסביר על חשיבות האתר ואיך עושים את זה נכון חשוב להבין קודם למה לדעתי התמקדות בנישה עדיפה ואני אתמקד בשני הסיבות העיקריות בלבד –

הראשונה היא שאתם הופכים למומחים.

כשאתם מתמקדים בנישה אתם יכולים להפוך את עצמכם למומחים ולמוקד עליה לרגל לכל מי שמתעניין בתחום עניין ספציפי כמו למשל כושר.

כשנכנס אליכם לקוח פוטנציאלי לקניית מוצר אחד בתחום הכושר הוא מגלה עולם ומלואו וסל מוצרים משלימים שיכולים להגדיל את עגלת הקניות שלו ובסופו של דבר את המכירות שלכם.

יתרון נוסף – אקזיט.

הרבה יותר קל להגיע למצב של מכירת החנות ולעשות אקזיט כאשר לחנות שלכם תחום עניין ספציפי ולא סל מוצרים רחב וחסר נישה.

ובגלל שתי הסיבות האלה – אתר אינטרנט יכול להפוך את החנות שלכם לחנות של 1M$.

הדרך הנכונה לעשות אתר אינטרנט שבאמת יגרום לכך שאנשים יקנו דווקא מהחנות שלכם זה בעצם מאוד פשוט וזה הולך ככה – תנו ערך.

אנשים אוהבים לחקור לפני שהם קונים וזה מה שיכול למנוע מהם לקנות דווקא מאיתנו.

על ידי זה שניתן להם ערך נוכל למנוע מהם את השיטוט ברחבי האינטרנט ולהסתפק במידע שנתנו להם כדי לקבל החלטה ולקנות דווקא מאיתנו.

הדרך הכי טובה לעשות את זה היא על ידי יצירת אתר השוואות.

בפועל זה אומר פשוט לייצר מאמרי תוכן על מוצרים מאותו הסוג שקיימים לכם בחנות

כמו למשל "10 נעלי הריצה הטובות ביותר ב-2020" או "7 שעוני הכושר הנמכרים ביותר בעולם" או "אייפון 10 נגד סמסונג 10S – יש לנו מנצח" וכו'..

אתר מהסוג הזה, אשר מתמקד בנישה ספציפית (כמו החנות שלכם כמובן) מייצר מצב של נייטרליות ושובר את המחסומים הטבעיים של הגולשים, מייצר אמינות ובסופו של דבר גורם לגולשים להפוך ללקוחות שלכם.

אתר שמשווה בין מוצרים מציג ללקוח בצורה אובייקטיבית את המוצרים ושובר את המחסומים המחשבתיים של הגולשים, מייצר אמינות ובסופו של דבר גורם לגולשים להפוך ללקוחות שלכם.

וכמו שאמרתי – החנות בשילוב האתר שלכם יהיו שווים הרבה מאוד כסף אם תצליחו להכניס את האתר שלכם למקום הראשון בגוגל. סמכו עליי.

לסיכום

שיווק דיגיטלי יכול להזניק את החנות שלכם לסכומים שלא חלמתם עליהם והחלק הכי טוב הוא שאתם לא תלויים בשום דבר מלבד עצמכם.

כמות התנועה לחנות שלכם לא תהיה מושפעת מכמות האנשים שמגיעים לאיביי היות ותוכלו "לגנוב" לקוחות משאר הפלטפורמות בלי מאמץ מיוחד ובצורה עקבית.

כמובן שיש עוד הרבה מה ללמוד על שיווק דיגיטלי וזה היה רק קצה הקרחון. 

קיימים ברחבי האינטרנט שלל הדרכות בנושא גם בחינם וגם בתשלום שמהם ניתן ללמוד כל מה שצריך לדעת על כל אחת מהשיטות שתיארתי במאמר הזה ועוד הרבה יותר מזה.

הדבר החשוב ביותר הוא לא להתעצל ולהבין שממש כמו יצירת החנות –

החלק הקשה הוא בהתחלה אבל אחרי שהקמת את היסודות – השיווק יעבוד בשבילכם בזמן שאתם תהנו מהרווחים.