עסקים ברחבי העולם מסתמכים יותר ויותר על בינה מלאכותית ועיבוד שפה טבעית (NLP) כדי לעזור להם לשפר את היעילות בכל הטווח. איך NLP יכול לעזור לעסק היא לא שאלה קשה. על ידי מינוף הטכנולוגיה, חברות יכולות לקבל מידע על צרכי הלקוחות, התנהגויותיהם והעדפותיהם מהר ומדויק יותר מאי פעם. NLP צומחת באופן אקספוננציאלי במשמעות שלה ברחבי העולם, מכיוון שהשוק שלה צפוי להגיע ל-112.28 מיליארד דולר עד 2030 ב-CAGR של 24.6%.
מה מייצג NLP בעסקים?
עיבוד שפה טבעית (NLP) הוא ענף של למידת מכונה הקשורה לזיהוי, יצירה ועיבוד של דיבור אנושי בעל פה ובכתב. הטכנולוגיה נמצאת בצומת של בינה מלאכותית ובלשנות.
ללמוד NLP מאפשר למחשבים לקרוא, לפרש, להבין ולהגיב לשפה אנושית. העיבוד מבוסס בדרך כלל על אינטליגנציה של מכונה המפענחת הודעות של אדם למידע בעל משמעות עבורו.
חברות משתמשות בטכנולוגיה זו למספר משימות כולל:
- עיבוד, ניתוח וארכיון של מסמכים גדולים
- ניתוח ביקורות של לקוחות או רישומי מוקד טלפוני
- הפעלת צ'אטבוטים לשירות לקוחות אוטומטי
- תשובות לשאלות "מי, מה, מתי ואיפה".
- סיווג וחילוץ טקסטים.
מי רותם את ה-NLP?
יישומים מבוססי NLP מקיפים אותנו בכל פינה. הם כוללים מנועי חיפוש, תרגום מכונה, צ'טבוטים, עוזרים וירטואליים ורבים נוספים. יתרה מכך, מספר הולך וגדל של חברות מיישמות את זה בתהליכים העסקיים שלהן כדי להגביר את הפרודוקטיביות ולהניע צמיחה.
דוגמה מצוינת למקרי שימוש ב-NLP בעסקים היא גוגל שהציגה את מודל ה-LaMDA עם כישורי השיחה יוצאי הדופן שלו. האלגוריתם הוכיח את עצמו כל כך יעיל עבור שאילתות חיפוש, עד שחלק מהחוקרים אפילו מכנים אותו "רגיש" – המודל מראה היענות מעולה ומספק את התוצאות המדויקות ביותר.
שימושי NLP בעסקים על פני תעשיות
NLP מייעלת ואוטומטית מגוון רחב של תהליכים עסקיים. בנוסף, חברות יכולות לנתח טוב יותר נתונים זמינים ולקבל החלטות מושכלות. הנה כמה דוגמאות ליישומי NLP בעסק:
שיווק
שיווק הוא שמירה על מעודכן ומתן מענה לצרכים של קהל היעד שלך. משווקים משתמשים בניתוח סנטימנטים, סיכום אוטומטי ויצירת טקסט כדי לדעת את כל הפרטים הקטנים של השוק, הצרכים והרגשות של הלקוחות, כמו גם ליצור תוכן ומודעות.
יישומים עסקיים של עיבוד שפה טבעית הם אינסופיים, זה רק עניין של רעיונות עסקיים חדשניים שיכולים להפוך את הטכנולוגיה לדרך רווחית לעסקים ונוחה ללקוחות.
לְמַמֵן
ChatGPT for NLP עוזרת לאנליסטים פיננסיים למצוא את הנתונים הדרושים במהירות באמצעות חיפוש וסינון אוטומטיים ולקבל החלטות מיידיות. יתרה מכך, הטכנולוגיה היא קריטית להבנת הסנטימנט הפיננסי ולחזוי נקודות כאב של לקוחות.
חינוך
יישום נוסף של NLP בעסקים הוא בחינוך. NLP יכול לייעל את האינטראקציה בין הלומדים ומערכות ההוראה. הבסיס של AI שיחתי, NLP בהוראה מאפשר לזהות שאילתות של תלמידים ומתבגר עם הזמן כדי לספק תגובות המחקות את זו של מורים אנושיים.
משאבי אנוש. NLP הוא אוצר עבור מומחי משאבי אנוש מכיוון שהוא הופך נתונים לא מובנים לתובנות חשובות כדי לסייע בקבלת החלטות ולהאיץ את תהליך הגיוס. זיהוי של הונאה ופערים ברשומות וביטול הטיות אנושיות הם כמה יתרונות מוחשיים נוספים כאן.
חוֹק
כדי להתכונן למשפט, עורכי דין צריכים להשקיע שעות בבדיקת מסמכים בחיפוש אחר חומרים רלוונטיים לתיק. טכנולוגיית NLP יכולה להפוך את התהליך לאוטומטי על ידי סינון מסמכים מרובים, חיסכון בזמן והימנעות מטעויות אנוש.
בריאות
מערכות בריאות ברחבי העולם נהנות מ-NLP ניתוח רשומות רפואיות וקבלת תובנות מושכלות. הטכנולוגיה גם מגדילה משמעותית את הסיכויים לאיתור מחלה מוצלח, מתן שירותים מותאמים יותר ושיפור הטיפול בחולים.
לדוגמה, פלטפורמות כמו מערכת ההפעלה NLP של SyTrue מאפשרות לרופאים ליצור אינטראקציה עם רשומות רפואיות, מסירות את הצורך לחפש תצפיות מפתח ומאפשרות להם להתמקד בטיפול בחולים. יש גם Amazon Comprehend Medical, שהוא שירות המשתמש ב-NLP כדי לחקור מצבים כואבים, תרופות ותוצאות טיפול מרשומות מטופלים, דוחות ניסויים קליניים ורשומות רפואיות אלקטרוניות אחרות.
6 היתרונות המובילים של NLP בעסקים
NLP פתחה הזדמנויות עסקיות מדהימות בכמה כיוונים. בואו נרחיב את 6 הדרכים המובילות שבהן NLP יכול לעזור בעסקים כיום:
הפוך משימות לאוטומטיות
לטכנולוגיה יש את הכוח להפיק דוחות, לנתח ולחלץ כמויות אדירות של נתונים ללא התערבות אנושית. צ'טבוטים המבוססים על NLP יכולים לבצע מספר רב של פעולות שגרתיות שהעובדים עמוסים בהן, ובכך לאפשר לעובדים להתמקד ביוזמות אסטרטגיות יותר.
בעקבות אסטרטגיה זו, חברת הביטוח האמריקאית Safe-Guard Products אוטומתה את עיבוד התביעות שלה. היישום של NLP הביא להפחתת זמן הטיפול בתביעה אחת ב-75% והגדלת הביצועים הכוללים של הצוות ב-30%.
הפקת ערך מתיעוד כבד
טכניקות NLP כגון אשכול מסמכים ומודלים של נושאים מקלות על הבנת מגוון חומרים בכמויות גדולות של מסמכים כולל דוחות, מאמרים או מאמרים מדעיים של החברה. ניתן להשתמש בו כדי לחלץ מידע רלוונטי באופן אוטומטי מטקסט לא מובנה ולהמיר אותו לנתונים מובנים שניתן לנתח בקלות. זה יכול להפחית באופן משמעותי את הזמן והמאמץ הנדרשים להזנת נתונים וסקירה ידנית.
יתרה מכך, השימוש בכלים ואלגוריתמים המופעלים על ידי בינה מלאכותית יכול לעזור לשפר את האיכות והדיוק של הרשומות, ולהבטיח שלעובדים תהיה גישה למידע העדכני והאמין ביותר בעת קבלת החלטות.
הבן את השוק שלך
יתרון חיוני נוסף הוא האפשרות ללמוד את ניתוח הסנטימנט של הלקוח שלך יכול למלא תפקיד כבד בצמיחה העסקית. לשביעות רצון הלקוחות יש השפעה ישירה על הרווחים שלך – מחקרים הוכיחו שלקוח שעבר חוויה חיובית עם המותג צפוי להוציא 140% יותר מלקוח עם חוויה שלילית.
מינוף ניתוח סנטימנטים מאפשר גם להעריך את היצע המוצרים של המתחרים שלך, ובכך לספק הצעות רלוונטיות ללקוחות שלך. בסופו של דבר, אתה יכול להגביר את ההכנסות, לספק תמיכת לקוחות מיידית, להקטין צבר, ולהגדיל את שביעות רצון הלקוחות.
קבל תובנות מעשיות
לא פלא ש-NLP נחשבה למגמת ה-BI המרכזית בשנת 2023. הטמעת NLP במערכות בינה עסקית יכולה להגביר באופן דרמטי את הדיוק של התחזיות שלך ואת איכות המוצר או השירות שלך.
היום הוא הזמן שבו מודלים של למידת מכונה NLP הופכים חיוניים ומאפשרים לנו לקבל תובנות שלא הצלחנו לעשות ביעילות בעצמנו. היכולות המתקדמות שלו מאפשרות לעסקים לפתוח תובנות שוק במהירות הבזק, ולבסוף להוביל להחלטות טובות יותר ולשפר את הרווחיות הארגונית.
הגדל את ביצועי העובדים
הכל מתחיל במחלקת משאבי אנוש ובכמויות העצומות שלה של טקסטים לא מובנים. מספר האלגוריתמים הרחב שלו מאפשר דיוק ומהירות גבוהים יותר לתהליכים עסקיים מרכזיים של משאבי אנוש תוך הפחתת הטיה אנושית בקבלת החלטות.
היעדר הטיה אנושית כמו גם טעויות אנוש גורמות ל-64% מהעובדים במקומות העבודה לבטוח בצ'אטבוטים יותר מאשר במנהליהם. צ'אטבוטים מבוססי NLP יכולים לתפקד לטובת העובדים, ולאפשר להם לקבל תשובות מיידיות לשאלות הקשורות לעבודה. בנוסף, כלי NLP יכולים להגביר את הביצועים על ידי יידוע עובדים על משימות ואירועים, אוטומציה של משימות אדמיניסטרטיביות וחיסכון בזמן יקר שהעובדים ישקיעו במשימות מורכבות יותר.
שפר את החיפוש
לגבי החיפוש אחר מסמכים רלוונטיים ושאלות נפוצות, NLP יכול לשפר את חיפושי מילות המפתח על ידי:
- הסרת אי הבהירות של מילים על סמך הקשר (לדוגמה, למילים "נטו" ו"עגור" יש משמעויות מרובות ועלולות להוביל לתוצאות חיפוש שגויות);
- השוואת מילים נרדפות (כאשר האלגוריתם בוחר מסמכים המכילים את המילה "רכב" אם מחפשים את המילה "מכונית");
- התחשבות בגרסאות מורפולוגיות (דבר קריטי לבחינת גרסאות שונות של שפה וניבים).
- חיפושי נתונים מדעיים יעילים המבוססים על טכנולוגיות NLP יכולים להקל מאוד על הגישה למחקרים העדכניים ביותר עבור רופאים, עורכי דין ואנשי מקצוע אחרים. זו הסיבה שענקית הטכנולוגיה גוגל שיפרה את עיבוד שאילתות החיפוש שלה עם תכונות NLP מתקדמות, המאפשרות לה להבין שאילתות מורכבות ולתת מענה לצרכי המשתמשים.
כיצד משתמשים במודלים של NLP בעסקים?
גילינו כיצד NLP מסייעת לעסקים להתעלות על המתחרים ולשפר את חווית הלקוח במינימום מאמץ ומקסימום רווח. כל זה מתאפשר הודות למודלים נרחבים של NLP המהווים את הבסיס הטכנולוגי לצמיחת העסק שלך.
הבה נשקול ביתר פירוט כמה מודלים של NLP שנמצאים בשימוש יותר ויותר בתעשיות שונות.
מכונת תרגום
אלגוריתמים של למידה עמוקה ולמידת מכונה אפשרו למכונת תרגום אוטומטית להבין, לנתח וליצור שפה אנושית בצורה יותר אורגנית והקשרית. המערכת לא מתרגמת כל מילה בנפרד. במקום זאת, הוא מנתח את המשמעות של ביטוי או משפט שלם ומזהה סימני פיסוק, חלקי דיבור והקשר ביניהם.
אלגוריתם זה קיים במתרגמים מקוונים ובשירותים מובנים ליישומים שונים. חברות יכולות לרתום יכולות תרגום מכונה כדי ליצור אינטראקציה עם לקוחות זרים ועם צדדים נגדיים. דוגמה לכך, eBay משתמשת בתרגום מכונה כדי לאפשר מסחר חוצה גבולות ולחבר בין קונים ומוכרים ממדינות שונות.
עוזרים וירטואליים
עוזר וירטואלי צריך גם לנתח את הנתונים שהתקבלו וגם לצפות את השיחה כבן שיח אמיתי. בנוסף, המערכת צריכה להבחין בין הרעש העיקרי ברמת דיוק גבוהה.
ניתוח טקסט
ישנם כלים רבים לניתוח טקסט שעוזרים להעריך טקסטים בנפחים שונים לפי קריטריונים מיוחדים. חלקם מיועדים לשימוש מקצועי, בעוד שאחרים עוזרים בהכשרת עובדים, הערכת עבודתם או יצירת תוכן.
המודל כולל מספר טכניקות להועיל לעסקים בכמה כיוונים. ביניהם, אנו יכולים להזכיר מיצוי נתונים, סנטימנט וניתוח נושאים, זיהוי ישויות ועוד. הם עוזרים לזהות מגמות לקוחות וביצועי מוצרים, לחדד מערכות המלצות תוכן ולקבל החלטות מושכלות.
לסיכום
עיבוד שפה טבעית בעסק הוא הליבה של תקשורת בין אדם למכונה המאפשרת למכונות להבין את השפה האנושית ולהגיב בצורה מובנת לאנשים. יכולות הטכנולוגיה נרתמות יותר ויותר על פני תעשיות, מה שהופך אותה לחלק בלתי נפרד מאוטומציה של תהליכים, מתן שירות לקוחות מעולה והגברת העסק בכללותו.
לבסוף, הביקוש הגובר ליישום NLP, כמו גם השימוש ההולך וגובר בו בכל מקום, אינם משאירים ספק אחד לגבי התפשטות הטכנולוגיה והחידושים הנוספים בתחום זה.