6 מגמות מסחר אלקטרוני מובילות שעליכם לדעת עליהן לשנת 2021

6 מגמות מסחר אלקטרוני מובילות שעליכם לדעת עליהן לשנת 2020

40% ממשתמשי האינטרנט בעולם רכשו מוצרים ברשת, שהם יותר ממיליארד קונים מקוונים.

ומכירות המסחר האלקטרוני בארצות הברית בלבד היוו יותר מ -11% מכלל המכירות המתפרסמות ברבעון השלישי של 2019.

עסקי המסחר האלקטרוני פורחים וימשיכו לצמוח בשנת 2020.

אך כאשר עסקים מתנסים ומנסים לתת לצרכנים את מבוקשם, המרחב הקמעונאי המקוון משתנה במהירות.

אם אתה מחפש רעיונות לשיפור והרחבת עסק מקוון משלך, בדוק למה לצפות במגמות מסחר אלקטרוני בשנת 2020.

1. דגש על פשטות

מותגים רבים אימצו מינימליזם, מה שמאפשר להם להתמקד בשכלול מוצר ליבה.

זה גם מסיר את עומס הבחירה – הרעיון שהגישה לבחירות רבות מדי מקשה על קבלת ההחלטות יותר ופחות מספקת – מה שיכול להוות הקלה על הצרכנים.

וחברות שמתמקדות בהיצע מוגבל לרוב מתחילות במוצר אחד או שניים בלבד.

קח למשל את בונובוס.

חברה ישירה לצרכן שהושקה עם זוג מכנסיים אחד בלבד ותוך שלוש שנים צברה הכנסות של יותר מ- 9.5 מיליון דולר.

סטארט-אפ קופסא עם מיטה בתיבה קאספר החל בשנת 2014 עם מזרון אחד בלבד ומכר מזרנים בשווי 100 מיליון דולר בפחות משנתיים על ידי הגבלת בחירת המוצר.

כיום, קספר ממשיכה להרוויח מכירת שלושה מזרנים בלבד.

35% מהמבוגרים בארה"ב רוצים מידה מסוימת של מינימליזם, והפופולריות שלה קשורה לא רק למספר המוצרים אלא גם לאופן שבו הם מעוצבים ומשווקים.

לדוגמה, בילי מוכרת סכיני גילוח וציוד גילוח פשוטים במחירים נמוכים, והמותג אינו מציע אביזרים רבים.

למעשה, אפילו עיצוב המוצר שלו פשוט.

דימוי של פשטות הוא הרבה יותר מאשר הצעות מוצרים וזהות מותג.

גישה מוחשית וחסרת בסיס זו מיושמת גם על עיצוב אתרים, שנמצא כמגביר את מכירות המסחר האלקטרוני.

רק בגלל שמותג מתחיל במוצר אחד או שניים בלבד, אין פירושו שהם חייבים לשמור על ההיצע המוגבל הזה.

מותגים רבים החלו מינימליים ממה שהם כיום, אך הם הסתעפו והגדילו את הקטלוג שלהם על סמך משוב של משתמשים.

לדוגמה, Allbirds השיקה עם נעל אחת פשוטה ונוחה.

"התובנה שבעטה את כל המסע הזה הייתה, 'האם תוכל ליצור נעלי ספורט מאוד מאוד פשוט שלא עוטר במיתוג?'" אמר מייסד שותף של ה- Allbirds, טים בראון.

"זה הרגיש כאילו היה קשה מאוד למצוא."

בראון העלה בהצלחה את חזון הנעלה שלו, ולאחרונה החברה הרחיבה והציעה עוד סגנונות וצבעים. עם זאת, Allbirds נשאר על המותג על ידי הגבלת בחירת המוצרים שלו, כפי שתואר לעיל.

בראון העלה בהצלחה את חזון הנעלה שלו, ולאחרונה החברה הרחיבה והציעה עוד סגנונות וצבעים.

עם זאת, Allbirds נשאר על המותג על ידי הגבלת בחירת המוצרים שלו, כפי שתואר לעיל.

2. שיווק עם משפיעים – במיוחד באינסטגרם

אחת הדרכים היעילות ביותר לחשוף אנשים לעסק המסחר האלקטרוני שלך היא באמצעות שיווק משפיעים, העסקת מנהיגים בענף ספציפי כדי לשתף את המוצרים וההודעות של המותג שלך עם קהל מפתח.

למה? כי זה עובד.

צרכנים מחפשים המלצות על מוצרים משפיעים כמעט באותה מידה שהם עושים מחברים, כך עולה ממחקר אחד שגילה כי 49% מהצרכנים נראים למשפיעים בעת קבלת החלטות לגבי המוצר.

שוק המשפיעים מוערך בערך 6.5 מיליארד דולר (עלייה מ -4.6 מיליארד דולר בשנת 2018), ותחום ההשפעה של המדיה החברתית צפוי להיות שווה בין 5 ל -10 מיליארד דולר עד 2020. שיווק משפיעים הוא עסק כל כך גדול שבשנת 2019 , יותר מ- 320 פלטפורמות שיווק משפיעות חדשות צצו כדי לפשט את התהליך עבור מותגים ומשפיעים.

שיווק משפיעים המריא במיוחד באינסטגרם, שם היא כבר ענף של 1.7 מיליארד דולר.

וכל הכסף הזה לא סתם ניתן למשפכים עם גורמים מפורסמים או לאנשים עם מיליוני עוקבים

הוא בדרך כלל עושה את דרכם לכיסם של מיקרו-משפיעים, כאלה שיש להם בין 1,000 ל 100,000 עוקבים.

בכל הקשור לגילוי מוצרים, משפיעים על מיקרו משפיעים הרבה יותר על ידוענים.

לדברי Curalate, 26% מהצרכנים אמרו שמיקרו משפיע עזר להם לגלות מוצר בשלושת החודשים האחרונים.

לשם השוואה, רק 20% מהצרכנים אמרו כי ידוען עזר להם לגלות מוצר באותה תקופה.

קמפיין המשפיעים של לה קרוקס התמקד רבות במשתמשי אינסטגרם עם לפעמים רק כמה מאות עוקבים, וזכה להצלחה אדירה.

בנוסף להגדלת מכירות, עבודתו של המותג עם מיקרו משפיעים הפכה אותו להשראה מאחורי כל דבר, החל מפופ ארט ועד תלבושות ליל כל הקדושים, והציגה כיצד הטקטיקות המשפיעות-שיווקיות שלו יצרו קשר אותנטי עם קהל הליבה שלו.

FabFitFun הוא דוגמה נהדרת נוספת. ל- hashtag #fabfitfun יש יותר מ- 311,650 פוסטים באינסטגרם, וב- hashtag #fabfitfunpartner יש יותר מ 16,738 פוסטים ברשת החברתית.

זה מדגיש עד כמה קהל האינסטגרם של FabFitFun מעורב וכיצד תומכיו – נרשמים וגם משפיעים ששולמו עבור חסויות – נהנים מההצעות שלה.

3. העסקת תוכן שנוצר על ידי משתמשים במדיה חברתית

המותגים מנצלים את שותפויות המשפיעים מזה זמן, וכעת יותר מהם מגלים את אחד היתרונות הגדולים ביותר של קמפיינים במדיה חברתית: תוכן שנוצר על ידי משתמשים (UGC).

התמונות והסרטונים שמשתמשים במדיה החברתית חולקים על מותגים יכולים להוות כר פורה לתוכן ייחודי ומרתק.

תוכן מסוג זה מביא אותנטיות למותגים מכיוון שהוא מאפשר לצרכנים לראות כיצד אנשים אמיתיים – לא דוגמניות, ידוענים או תומכים אחרים – משתמשים בפועל במוצר, המסייע בהחלטות הרכישה.

למעשה, יותר מ 64% ממשתמשי המדיה החברתית יחפשו את UGC לפני ביצוע רכישה, וסרטוני UGC זוכים פי צפיות פי 10 מתוכן המותג.

מותג היופי Glossier מעסיק את UGC בכל חשבונות המדיה החברתית שלו, ומשתף תמונות של משתמשים כמו גם מסרים אודות המותג, ומאגרי המיקרו-משפיעים שלו שמונה למעלה מ 1.7 מיליון איש באינסטגרם מוליכים למעשה 70% מהצמיחה של החברה.

פרסום מחדש של תוכן המעריצים גורם לעדכון Glossier להרגיש יותר כמו קהילה ומעודד אנשים רבים יותר ליצור תוכן.

עלייה זו בביקוש ומעורבות מאפשרת לחברה להעלות את הרף באיכות התוכן שלה.

דוריטוס הוא דוגמא נהדרת נוספת להעסקת UGC במדיה החברתית.

חשבון איענטסגרם של חברת דוריטוס מראה כיצד השימוש של משתמשים רגילים מגדיל את המכירות ויוצר אמון בין המותג לצרכן.

חשבון האינסטגרם שלה מורכב בעיקרו כולו מ- UGC מאתר יצירת המעריצים שלה, DoritosLegionoftheBold.com, בו הלקוחות יכולים ליצור תמונות וסרטוני שיווק בתקווה להפיץ אותם על ידי דוריטוס.

4. חוויות קניות בהתאמה אישית

יצירת חוויה אישית יותר באופן מקוון הוכחה כמגדילה הכנסות של עד 10% מכיוון שהיא מסייעת לצרכנים להרגיש קשר למותגים ויכולה לפשט את חווית הקנייה המקוונת.

94% מהחברות רואות התאמה אישית כמרכיב קריטי להצלחתן. ובמחקר אחד, הלקוחות הביעו כי חווית קנייה המותאמת אישית ביותר גרמה להם 110% יותר סיכוי להוסיף פריטים נוספים לסלים שלהם ו 40% יותר להוציא יותר ממה שתוכנן במקור.

"הניסיון הוא הנאמנות החדשה", אמר סבסטיאן סימיאטקובסקי, מנכ"ל Klarna, ספק תשלומי סחר אלקטרוני ברחבי העולם.

"זה אחד המניעים העיקריים של הצרכנים לחזור לאתר או לאפליקציה של קמעונאי."

מדוול עושה זאת היטב על ידי הצגת גדלים של לקוחות חוזרים כבר בדפי מוצר, מה שמקל על הצרכנים לקבוע אם מוצר שהם מעוניינים בו זמין בגודל שלהם ולהוסיף אותו לעגלת הקניות שלהם.

ספורה עושה זאת בדרך אחרת.

מותג היופי נותן המלצות על מוצרים בהתאמה אישית באמצעות דואר אלקטרוני על בסיס רכישות עבר והיסטוריית הגלישה של הלקוחות ומספק הצעות בלעדיות למנויים.

5. מותגים התומכים בערכים חברתיים ובמאמצים סביבתיים

הצרכנים של ימינו מודעים יותר לאופן שבו הרגלי הקניות שלהם משפיעים על העולם כולו.

והם בוחרים לשים את הדולרים שלהם מאחורי מוצרים ומותגים בני קיימא המוקדשים למטרות חברתיות ומאמצי סביבה בכל תחומי הפעילות שלהם.

חברות יכולות לעסוק בפעילויות מסוג זה במגוון דרכים, החל מהעסקת עובדים מקומיים ושימוש במשאבים מתחדשים וכלה בתמיכה במטרות חברתיות או תרומת חלק מרווחיהן למטרות צדקה.

לדוגמה, חברת היהלומים Brilliant Earth משתמשת במתכות יקרות ממוחזרים ותורמת 5% מרווחיה הנקיים לעמותות המסייעות לקהילות בהן היא פועלת.

tentree, המשתילה עצים ברחבי העולם עבור כל פריט שנרכש, היא דוגמא נהדרת נוספת לחברה שמוקדשת לקיימות ומושכת אותה בצורה יעילה לצרכנים המודעים לסביבה.

קונים מקוונים תומכים באמת במאמצים של עסקים אלה, כפי שמעידים אינספור סקרים.

קונים ב- Gen Z נוטים יותר פי 1.5 להפנות מותג במדיה החברתית לאחר שנודע להם על ערכיו, 68% מה- Gen Zers מצפים שמותגים יתרמו לחברה, ו- 87% מהצרכנים יקנו ממותג עם תועלת חברתית או סביבתית.

והתמיכה הזו מסתכמת. למעשה, הצרכנים הוציאו 128.5 מיליארד דולר על מוצרי צריכה בר קיימא בשנת 2018 בלבד.

המותג החיצוני Cotopaxi, התורם 1% מההכנסות השנתיות שלו להקלת העוני העולמי, הרוויח מיליוני דולרים בשנתיים הראשונות לפעילותו.

החברה הינה מוסמכת B Corp.משמעותה שהיא מתמקדת בשימוש בכוח העסקי ככוח לתועלת חברתית, סביבתית וכלכלית.

Cotopaxi מדגישה לעתים קרובות את מאמציה להחזיר למדיה החברתית.

לדוגמה, באינסטגרם, הסיפורים המוצגים שלה כוללים סיפור שנקרא "עשה טוב" על עוני במחנות פליטים, וכן קטע בשם "תן" שמפרט כיצד Cotopaxi עוזר לפליטים לפתוח עסק משלהם.

6. מוכרים המגוונים את שווקיהם

אחד ממגמות המסחר האלקטרוני המובילות בשנת 2020 הוא ייחודי למוכרים, במיוחד סוחרים קטנים יותר המחפשים לגדל את עסקיהם.

בעוד שמוכרים רבים משיקים את עסקיהם בפלטפורמות כמו Shopify או מוכרים את המוצרים שלהם באופן בלעדי במקומות שוק כמו Etsy

שילובים כמו Sellbrite מקלים על המוכרים להרחיב את טווח ההגעה שלהם ולפרט את הפריטים שלהם במספר מקומות שוק.

תוכנת הרישום הרב-ערוצית של Sellbrite מאפשרת למוכרים לרשום מלאי מקטלוג מרכזי אחד למספר שוקי מסחר אלקטרוני, כולל אמזון, eBay, Jet ו- Walmart.

סוחרים שמוכרים בשלושה ערוצים ומעלה מוכרים 156% יותר, וסוחרי סעלברייט רואים צמיחה של למעלה מ -300% לאחר שנה.

כשג'ין לין מתכשיטי JJ Designer רצה להעמיד את מוצריו ללקוחות רבים יותר על ידי מכירת פלטפורמות מלבד אתר האינטרנט שלו, הוא פנה לסלבריט, שמייעלת את תהליך הרישום.

כעת הוא מוכר באמזון, eBay, Walmart ו- BigCommerce.

לין מעריך כי סלבריט אחראית ל -20% מצמיחת המכירות שלו, והסתכמה ביותר ממיליון דולר חדשים

אילו מגמות יעבדו בשבילכם הכי טוב?

מגמות עשויות לבוא וללכת, אך כדי להתמודד במרחב המשתנה ללא הפסקה של הקמעונאות המקוונת, חשוב לעסקים המסחר האלקטרוני לשים לב אליהם.

אמנם לא כל מה שעובד עבור עסק אחד בהכרח יעבוד עבורכם, אך קחו בחשבון מדוע מגמה מסוימת ממריאה.

האם זה משפר את חווית הקנייה של הצרכנים? האם זה מוביל לעוד המרות? האם זה מגדיל את מספר הלקוחות החוזרים?

רק מכיוון שמגמה אינה מתאימה למותג שלך, אין פירושה שאין שיטת עבודה מומלצת ביותר בבסיסה שיכולה לתרגם לעסק המסחר האלקטרוני הייחודי שלך.