לקראת חג הפסח 4 קושיות העולות בפני מנהלי חנויות בשופיפיי

לקראת חג הפסח 4 קושיות העולות בפני מנהלי חנויות בשופיפיי

חג הפסח הפתח , וכמו בכל חג אנחנו מספרים ביציאת מצרים אבל יותר מזה שואלים ארבעה קושיות.

בכתבה הזו אנחנו נשאל את ארבעת השאלות שכל מנהל חנות שובר את הראש כדי להבין מה הכי טוב עבורו.

מהן ארבעת הקושיות?

שופיפיי או איביי?

אחת השאלות שעולות כשמתחילים להקים חנות, זה האם עדיף לפתוח בפלטפורמת שופיפיי או עדיף חנות באיביי.

כמה יתרונות וחסרונות בהקמת חנות באיביי, האומנם להיות חנות באיביי זה יחסית קל ונוח לא צריך להשקיע יותר מידי בשיווק

מהסיבה הפשוטה איביי היא כשךעצה מייצרת לנו תנועה לחנות.

החיסרון הוא שיש שם עוד המון חנויות כמונו, תסתכלו על איביי כעל קניון ענק, בקומה שלנו יש בדיוק אם אותן חנויות ומוצרים שאנחנו מוכרים.

התחרות היא גדולה וללקוח יש מגוון רב של בחירות.

חסרון נוסף הוא באיביי אנחנו משלמים עמלות מכירה גבוהות יחסית לשופיפיי.

בנוסף במידה ונכתבו עלינו ביקורות רעות לא ניתן להסיר אותם וזה פוגע בנו מאוד.

שופיפיי לעומת זאת אנחנו שולטים בתגובות ובניהו הקהל שלנו, במידה וביקורות לא מוצאת חן בעיננו אנחנו פשוט מסירים אותן.

עמלות מכירה יותר נמוכות לעומת איביי, חסרון בולט הוא שבהשוואה לאיביי החנות שלנו היא חנות הממוקמת ברחוב ואנחנו צריכים להניע אליה תנועה.

למידע נוסף אודות ההבדלים בין הפלטפורמות.

חנות כללית או חנות נישה?

חנות נישה לעומת חנות כללית
חנות נישה לעומת חנות כללית

אחת השאלות שתמיד אני נשאר זה מה עדיף לי לפתוח חנות כללית בה אני יכול למכור את כל המוצרים שאני רוצה , או חנות נישה להתמקד במשהו ספציפי ולא להתפזר.

בעוד שבחנות כללית מגוון המוצרים הוא גדול והיכולת להיות דינמיים עם מגוון מוצרים שניתן למכור.

בחנות נישה אנחנו מוגבלים למוצרים ספציפיים הקשורים לנושא עליו אנחנו מכוונים לדוגמא: חנות למכירת ציורים.

אנחנו לא יכולים למכור בחנות שלנו פתאום ציוד לבעלי חיים, לא על זה מדברת החנות זה גם יראה קצת מוזר.

בחנות כללית יש לנו את היכולת להגיע לקהל יעד יותר גדול ולהתמקד אך ורק במוצרים מנצחים, החיסרון שהרבה מקציב השיווק כנראה לא יתפוס.

לעומת חנות נישה שלמרות שאנחנו ממוקדים במוצרים קהל היעד שלנו ברור יותר וניתן להפיק יותר תוצאות טובות מתשלום על מודעות.

למידע נוסף אודות סוגי נישות

שיווק אורגני או שיווק ממומן?

האמת, שאין או זה או זה , צריך להשקיע בשני הרבדים, מצד אחד לפתח את החנות בצורה אורגנית ולקדם תנועה של קהל רלוונטי המעוניין במוצרים שלנו.

ומצד שני הקידום הממומן שהוא לא פחות חשוב כדי להתחיל לעשות רעש ויכירו אותנו, כשעושים קידום ממומן יש הרבה ניסוי והבנה של הקהל שלנו.

חשוב מאוד לעשות מודעות חכמות בתקציב שיווק נמוך ולמקסם רווחים כמה שאפשר.

כיצד ניתן לדעת אם מודעה היא לא מודעה טובה , אם תוך 3 ימים לא השגנו ממנה מכירה, יש לעשות שינויים במודעה או לחלופין לסגור אותה.

אז אחרי שהבנו את שני השאלות הראשונות בואו נמשיך הלאה.

מודעות בגוגל או מודעות בפייסבוק?

לפייסבוק יש כלי מטורף להבנה של קהל היעד שלנו , התקנה של פייסבוק פיקסל בחנות , עוזרת לפייסבוק להבין מי הקהל יעד שלנו לטרגט להם מודעות ובכך לחסוך בעלויות שיווק.

מנהל המודעות של פייסבוק נותן לנו נתונים על סוגי הקהלים בפייסבוק, נתונים דמוגרפים, סטטוסים, תחומי עניין ועוד..

כלי הניהול של גוגל האומנם קצת יותר קשה לעבוד איתו, אבל מודעות בגוגל הן הרבה יותר עמידות ומחזיקות לאורך זמן.

בנוסף המודעה היא בעלת מיקוד גובהה, הלקוח נפגש עם המודעות שלנו כאשר הוא מביע עניין בתחום בכל מקום בו הוא נמצא.

בעוד בפייסבוק יש תקציב מינימלי להשקעה, לא כך הדבר בגוגל ניתן בכמה שקלים להקים מודעה.

מהירות, המודעה של גוגל מופיעה כמעט מיד מרגע הפרסום בעוד שבפייסבוק לוקח זמן עד שהמודעה מאושרת.

הקמת מודעה בגוגל לעומת הקמת מודעה בפייסבוק, קידום ממומן.
הקמת מודעה בגוגל

זהו חברים אלה היו ארבעת הקושיות לחג הפסח, שיהיה לכם חג פסח כשר ושמח 🙂