טיפים לקידום אורגני בסיסי – SEO
אחד ההיבטים היותר חשובים בניהול אתר וקידומו הוא קידום אורגני – מקבץ של פעולות אשר משפיעות על מקום אתרכם בתוצאות החיפוש ב- Google.
מהו קידום אורגני? SEO – Search Engine Optimization
מרבית התוצאות המתקבלות ממנוע החיפוש הן "תוצאות אורגניות". אלו תוצאות שהתקבלו ודורגו על ידי האלגוריתם של מנוע החיפוש.
קידום אורגני (SEO) הוא למעשה התהליך שמטרתו לשפר את מיקום אתרכם ב"תוצאות הרגילות" (הלא ממומנות) של מנועי החיפוש המובילים ובכך לשפר את הנוכחות האינטרנטית שלכם.
מספר טיפים חשובים בנושא:
1. הכניסו את האתר שלכם לאינדקס של Google – בקישור המצורף יש להחליף את המסומן באדום בכתובת
האתר שלכם ולהעתיק את הכתובת לדפדפן. הפעולה תגיש את האתר שלכם לאינדוקס מהיר ב- Google.
נציין כי כל אשר עליך לעשות הוא לשתול בקישור הנ"ל את הדומיין שלך (במקום ה- example.co.il) וללחוץ על "אנטר"
ומעבר לכך אין לבצע שום דבר מהכתוב בעמוד שנפתח כיון שאין צורך לכך.
2. הזינו עבור כל עמוד ועמוד באתר את שדות ה-SEO הרלבנטים – היכנסו למערכת ניהול התוכן,
גשו לתפריט "עמודי האתר"- במעבר עכבר על העמודים השונים תתאפשר לצד שם העמוד האפשרות: "SEO". לחצו עליה הזינו את הבאים (תוכן שונה עבור כל עמוד ועמוד):
- "כותרת עמוד – Page Title" – כותרת לעמוד אשר תוצג ככותרת בחיפוש ב- Google, בחרו כותרת המציינת בבירור את הנושא של תוכן הדף.
- הקפידו להזין כותרות שיבדלו את אתרכם (במקום לרשום "אודות", רשמו "אודות דוד מחשבים" לדוגמא).
- "תיאור עמוד – Page Description" – הזינו פסקה המתארת את תוכן העמוד בו אתם נמצאים.
- התוכן הנ"ל יוצג בתיאור הקצר שמתקבל שבתוצאות החיפוש ב- Google.
- "מילות מפתח – Keywords"- הקלידו מילות חיפוש המתאימות לאותו עמוד מבחינת התוכן.
- הפרידו בפסיק בין מילה למילה, לדגומא: מילה,מילה. אין להזין למעלה מ-5 מילות מפתח לעמוד.
- חשוב ביותר להקפיד שמילים אלו יהיו קשורות לתחום העיסוק של האתר וכן ישולבו בצורה נכונה של העמוד הספציפי איליו אתם משייכים את המילים.
- כיום מנועי החיפוש דוגמת גוגל נותנים חשיבות פחותה למילות החיפוש אך מעלים את חשיבות הטקסט ותוכנו בהתאמה לתחום עיסוק האתר.
עוד מתוך הרשימה שצריך לדעת
3. תנו למבקרים באתר את המידע שהם זקוקים לו – הקפידו על תוכן איכותי בדפים בדגש על דף הבית.
מידע שימושי מושך מבקרים ומביא מנהלי אתרים לכלול קישורים לאתר שלכם. הקפידו על תיאור מדויק וברור של הנושא.
חישבו על המילים שהמשתמשים יקלידו כדי למצוא את הדפים שלכם והשתמשו בהן באתר.
כיתבו מאמרים מקצועיים בנושא העיסוק שלכם ודאגו לעדכנם (מנועי החיפוש מאד אוהבים טקסט ותוכן עדכני).
4. קישורים מאתרים חיצוניים לאתר שלכם – הקישורים מסייעים לסורקים של Google למצוא את האתר ועשויים לסייע לו לקבל מיקום משופר בתוצאות החיפוש.
שימו לב! האלגוריתם של Google מבחין בין קישורים "איכותיים" לכאלה שלא.
רק קישורים מאתרים אמיתיים ואיכותיים יוסיפו לדירוג האתר שלכם, מומלץ ביותר לבצע קישורים רלוונטיים מתוך: רשתות חברתיות, בלוגים ופורומים מקצועיים או כללים.
קישורים מסוג זה נחשבים היום איכותיים יותר מאשר החלפת קישורים יעודיים בן אתרים דומים או מתחרים על אותו תחום.
5. הקלו את ההתמצאות באתר שלכם – תכננו את האתר במבנה קישורים הגיוני.
הציגו בעמוד הבית קישורים לעמודים העיקריים באתר.
6. רשתות חברתיות – פתחו "דפי עסק" ברשתות חברתיות כגון Facebook ו– Google+, קשרו את האתר שלכם לרשתות החברתיות, ואת דפי העסק לאתר.
7. עדכון האתר באופן שוטף – השתמשו במערכת ניהול התוכן לצורך עדכונו השוטף של האתר.
אתר "חי ודינמי" ייחשב כאיכותי יותר בעיניי מנוע החיפוש, וכמובן גם בעיניי הגולשים.