שיווק אינטרנטי הוא הפתרון הטוב ביותר היום כדי לשווק את העסק שלנו, הרי כולנו נמצאים ברחבי הרשת, כולנו עם הטלפונים.
תחשבו איזה כח זה שהאתר שלנו מופיע לכל אותם אנשים בקלות יכולים להיות לקוחות פוטנציאלים.
כמובן ששיוק אינטרנטי לא מסתכם אך ורק בהקמת מודעות, ישנן המון סוגי שיווק.
במאמר הזה נסקור את ארבעת הכלים שאתם צריכים שיהיו לכם כדי להתחיל לשווק בצורה נכונה.
מה הם 4 הכלים שאנחנו צריכים
1 פרסום באתרים
ניתן לקדם את האתר או העסק שלנו ע״י קניה של שטחי פרסום באתרי תוכן ומידע כגון Ynet ו Mako.
אנחנו קונם שטחי פרסום בעמוד הראשי או בתוך כתבות והשתלה של קישורים בתוך אותן מאמרים.
ככה אנחנו נופיע לאנשים המתעניינים באותו מוצר שאנחנו משווקים.
חשוב מאוד לא לשתול פרסומות במקומות לא רלוונטים אחרת לא נחשף לקהל יעד שמתאים לנו.
דברים שצריך לקחת בחשבון:
- קביעת תקציב
- הגדרה של קהל היעד שלנו
- בחירת אתרים נכונים
היתרונות:
- חיזוק התדמית
- מיקוד
- זול יותר מפרסומות כמו עיתון, רדיו
- מחזיק לאורך טווח
2 שיווק בגוגל
אחת הפלטפורות המתקדמות והטובות ביותר היום היא פייסבוק, אין מי שלא נכנס לשם ואין מי שלא נחשף למודעות בחיפוש.
כשגולש מחפש מוצר או שירות בגוגל התוצאות הראשונות שקופצות לו הן המודעות של בעלי אתרים שמשלמים לגוגל כדי להופיע שם הכי רלוונטים.
דרך נוספת לקדם בגוגל היא בשיטה האורגנית, בדרך זו ניתן לשווק מוצרים או אתרים ללא השקעה כספית.
תהליך השיווק והקידום האורגני הוא תהליך הקורה לאורך זמן הוא מאוד יציב ובעל אורך חיים ארוך.
שימוש בשיטה זו צריך לקחת בחשבון כמה פרמטרים כגון כתיבה נכונה של כותרות, שימוש נכון במטות, שימוש נכון במילות מפתח בעת כתיבת תוכן לקידום העסק שלנו.
היתרונות:
- מיקוד מקסימלי – גולש מחפש שיווק שותפים, לנו יש אתר לשיווק שותפים, אנחנו נגיע רלוונטים
- שליטה על תקציב הפרסום – מאחר והתשלום נעשה רק במידה והקליקו על המודעה שלנו, ניתן לשלם רק עבור תוצאות.
- נתונים מדויקים – גוגל מספקת כלים המאפשרים לדעת כמה גולשים הקליקו על המודעה וכמה היא עלתה לנו.
3 פרסום ושיווק ברשתות שותפים
פרסום באמצעות רשתות שותפים היא דרך זולה וקלה להגיע לקהל היעד שלנו, ישנם המון רשתות שותפים המציעות מגוון רחב של אפשרויות.
חברת השותפים מחברת בין מפרסמים ומשווקים לבין בעלי אתרים (שותפים).המפרסמים מספקים את הפרסומות ובעלי האתרים מעלים את הפרסומות באתרים שלהם.
בתמורה המפרסמים משלמים לבעלי האתרים רק בעבור תוצאות, כלומר בעבור לידים, הקלקות או חשיפות.
4 פרסום ושיווק ברשתות חברתיות
פייסבוק עשתה מהפכה בתוך האינטרנט שיווק אינטרנטי באמצעות כלי זה עובד קצת אחרת משיטות פרסום אחרות ברשת.
מאחר ופייסבוק מאגד בתוכו אינספור קהילות ומעגלי חברים מאמץ השיווק צריך להתרכז בעידוד וטיפוח חיי קהילה סביב מותג.
איך עושים את זה?
- פותחים עמוד עסקי בפייסבוק.
- מזמינים חברים לעשות "לייק"
- הדרך הטובה היא באמצעות בונוסים כגון מתנות.
- הדרך הארוכה היא באמצעות יצירת תוכן משמעותי ומעניין.
על מנת שאפיק שיווק אינטרנטי זה יצליח, נדרש טיפול יומיומי ביצירת קהל העוקבים שלנו.
יתרונות:
- יצירת ערוץ תקשורת ישיר מבחינת השירות ומכירות.
- ביסוס מערך העוקבים יהפכו לשגרירים של המוצר שלך ויקדמו אותו.
- מנגנון הפצה מבצעים איכותיים תוכן מעניין יכול להפיץ את עצמו בקלות ובמהירות.
סיכום
יש אינספור דרכים ושירותים לקדם את האתר או העסק שלנו, חשוב לדעת לשלב בין הכל הן בצורה האורגנית והן בצורה הממומנת.
אפיקים אלה הם יכולים להיות קצרים ומצליחים אך לא יציבים או לחלופין אורכים ויציבים לאורך זמן.