מהו מיתוג עשה ואל תעשה לבניית העסק שלך

מהו מיתוג עשה ואל תעשה לבניית העסק שלך

בעלי עסקים רבים מתחילים תהליך מיתוג הרבה לפני שהם בעצמם מבינים בדיוק במה מדובר,

ומהי המטרה שלשמה הם עושים זאת. חלק מהם עבדו בעבר בארגונים גדולים ומבינים את המשמעות של יצירת זהות,

בידול וערכים עבור העסק אך מנגד אחרים עדיין מתבלבלים בין תהליך מיתוג לעיצוב גרפי.

גלי מיכל חנן, מנכ"לית זוויות, משרד למיתוג אסטרטגי, שיווק וניהול פרויקטים עושה לכם סדר במונחים ומשתפת בדברים שחשוב לדעת וחיוני להכיר לפני שמתחילים תהליך מיתוג עסקי.

מהו מיתוג?

לפני שנדבר על הדברים החשובים בתהליך עצמו, חשוב לא פחות לעשות סדר בהגדרות. אז בואו נכיר תחילה מהו מיתוג לעסק.

מדובר בתהליך בו אנו בונים למוצר, לדמות, לעמותה, לחברה,

לעסק וכיו"ב אישיות בעלת זהות אחידה שתיצור בידול ויתרון יחסי על פני המתחרים. המיתוג של גוף או עסק מסוים יבוא לידי ביטוי במספר אופנים: בנראות של העסק – בין אם מדובר בלוגו, בצבעים הנבחרים,

בצורת הפונטים של הכתב וכיו"ב, במסרים – אילו מסרים חשוב שיעברו במפגש של הלקוח עם בית העסק,

בחוויה – אותה רוצה המותג ליצור כלפי לקוחותיו וברגש בו רוצה המותג לגעת. כל אלו יחד יצרו שפה אחידה בכל אחד מאמצעי התקשורת.

המטרה העיקרית בתהליך מיתוג היא ליצור תדמית חיובית וספציפית של העסק בעיני הלקוחות הפוטנציאליים טרם ההיכרות אתו,

כמו גם להעלות את המותג למודעות של הלקוחות ולהגביר מוניטין.

הטעות הנפוצה – "מיתוג הוא עיצוב גרפי – מספיק לי לוגו ותמונת אווירה שיראו טוב"

אחת הטעויות של בעלי עסקים רבים נובעת מהחשיבה שעיצוב גרפי הוא מיתוג. אך מדובר בטעות.

עיצוב גרפי הוא נגזרת מהתהליך מיתוג ורוב המעצבים הגרפים הם למעשה אנשי המקצוע שמוציאים לפועל את  

אסטרטגית המיתוג. תהליך המיתוג עצמו עמוק יותר וכולל אפיון מדויק של העסק ומטרותיו, קהל היעד והצרכים שלו. ישנו הבדל מהותי בתהליך,

לדוגמא: אם בית העסק נותן שירות ללקוחות פרטיים עליו לשדר מסר מקרב ואישי יותר.

לעומת בעל עסק שנותן שירות לעסקים גדולים וארגונים וכאן נדרש ממנו ליצור תדמית של ארגון.

מיתוג נכון יעזור ללקוחות לזכור אותך טוב יותר!

בעולם רווי מסרים ומתחרים, חשוב שנגרום ללקוחות שלנו לזכור את העסק שלנו ולשמור על מודעות גבוהה בקרב קהל הלקוחות כולו.

תהליך מיתוג אסטרטגי מאפשר לנו ליצור זהות לעסק שלנו והעדפה כלפינו בקרב הלקוחות.

אם נבחר לדבר לרגע על מותג ידוע, אז נוכל לקחת לדוגמא את אוסם שכחלק ממיתוג אסטרטגי מוכוון לקהל היעד,

יצרו את התינוק של במבה, שילווה את המוצר שלהם ויגרום לקהל הלקוחות להתרגש ולהתלהב ממנו וכפועל יוצא להעדיף את המוצר על פני המתחרים.

בתהליך מיתוג חשוב שהאישיות אותה נבנה עבור העסק שלנו תתאים לאופי של קהל היעד,

למידת הקרבה שאנחנו רוצים לשדר, כמו גם לתחום המקצועי בו אנו פועלים.

עברתם מיתוג? כעת שמרו על שפה אחידה לאורך הדרך

אחרי שעברתם תהליך מיתוג חשוב להשקיע מחשבה ומשאבים בשמירה עליו בכל אחד מאמצעי התקשורת ובכל נקודות המפגש עם קהל היעד.

אם אנחנו מקימים אתר אינטרנט למשל, חשוב שהעיצוב ידבר באותה שפה באמצעות תמונות האווירה, בנברשת הצבעים, בסרטונים ובנושאי המאמרים או התכנים שתכתבו.

אם אנחנו מעלים פוסט עם תמונה לפייסבוק אז נעצב את התמונה ברוח הקו השיווקי עם מסר שקשור בעיסוק של העסק שלכם, כאשר הלוגו שלכם מופיע על התמונה.

כך גם בכל אמצעי לקידום המכירות, דף נחיתה, חתימה במייל ובנראות הכללית שלכם במפגשים עם לקוחות.