בפוסט זה נסקור את המגמות שהביא איתו מסחר אלקטרוני לשנת 2021 עם השפעה ישירה מהשנה הקודמת.
בשל עלייה צפויה במכירות אונליין והשפעת שנת 2020 על המסחר, ענף המסחר האלקטרוני מתרחב.
מדי יום עוסקים קמעונאים נוספים במכירה מקוונת, בעוד יזמים מתחילים דרך מיזמים של מסחר אלקטרוני.
עד שנת 2022, ההכנסות מקמעונאות אלקטרונית יגדלו ל -6.54 טריליון דולר, לעומת 3.53 טריליון דולר בשנת 2019.
עם זאת, מסחר אלקטרוני הוא תעשייה המשתנה כל העת.
מדי שנה עולות כמה מגמות חדשות שיכולות לעזור לעסק שלך לצמוח ולהתעלות על המתחרים שלך – 2021 אינו שונה.
בואו נסתכל על חמש מגמות המסחר האלקטרוני המובילות בשנת 2021.
המסחר הקולי יעלה
אנשים מסתמכים יותר ויותר על מכשירים של עוזרים קוליים כמו Amazon Echo עם Alexa ו- Home של Google עם Google Assistant שיעשו הכל, החל מהעירתם ועד רכישת מוצרים ברשת.
75% ממשקי הבית בארה"ב יהיו בעלי רמקולים חכמים עד 2025. מכירות המסחר הקולי צפויות להגיע ל -20 מיליארד דולר עד שנת 2022.
סיבה נוספת לכך שהסחר הקולי נמצא בעלייה היא הדיוק והנוחות הגוברים של הטכנולוגיה.
גם גוגל וגם אמזון דוחפות שפות אזוריות במכשירי העוזרים הווירטואליים שלהן כדי לעזור לצרכנים לקנות בצורה נוחה יותר.
לכן, חיוני לייעל את החנות המקוונת שלך לחיפוש קולי.
לדברי מאט ג'נאוויי, מנכ"ל MarketingLabs, דרך אחת פשוטה אך יעילה מאוד לתפוס יותר תנועה אורגנית מחיפושים קוליים לחנות המסחר האלקטרוני שלך היא לייעל את תוכן משפך ההמרה שלך ברמה הגבוהה ביותר כדי לשלב תשובות לשאלות נפוצות של הצרכנים סביב המוצרים או השוק שלך.
על ידי משיכה, מעורבות והצעת ערך ללקוחות פוטנציאליים באמצעות תוכן ממוקד מפיל אותם בצורה נאה לנתיב ההמרה שלך כאשר הם מעוניינים לקנות בהמשך הדרך.
לדוגמא, מה שמתחיל כחיפוש קולי מהיר ממשתמש באינטרנט המחפש עצות 'כיצד להפחית פציעות בזמן ריצה', מוביל אותו לקרוא את פוסט הבלוג מבוסס הפתרונות שלך, מה שמוביל למכירה של מדרסי נעלי הריצה ! המסחר הקולי עכשיו גדול מכדי להתעלם ממנו, אז אם אתה בעל חנות eCommerce, דאג לנצל את הטרנד הדיגיטלי החדש הזה ולהקדים את העקומה לפני שאחרים יכו אותך אליו.
להלן ארבע דרכים להכין את אתר העסק שלך לשאילתות קוליות.
- בצע אופטימיזציה לתוכן שלך כדי להגדיל את הסיכויים שלך להופיע בחיפושים קוליים.
- הוסף מיומנות חדשה במכשירי Alexa ו- Google Assistant Voice.
- מציעים ניווט מבוסס קול באתר ובאפליקציה הסלולרית שלכם.
- ודא שניתן לרכוש את המוצרים שלך בזרימה פשוטה באמצעות פקודה קולית.
קניות בכל ערוצים יהפכו לנורמלי החדש
קמעונאות בכל רחבי הערוצים מתייחסת לספק לקונים חוויה חלקה ועקבית בערוצים ומכשירים.
בסקר שערכה HBR (Harvard Business Review), 73% מהנשאלים אמרו שהם משתמשים במספר ערוצים במהלך מסע הקניות שלהם. נתונים אלה הם בני כמעט ארבע שנים.
עם הגידול באימוץ המכשירים הניידים והעוזרים הקוליים, אני יכול רק לדמיין שמספר הלקוחות הכל-ערוציים יגדל עוד יותר בשנת 2021.
השתמש בכלי ניתוח כמו Finteza המספקים ניתוח מסחר אלקטרוני מפורט כדי לזהות התנהגויות של לקוחות ולעקוב אחר כל מה שקשור לתזרים המזומנים.
כלי ניתוח מסוג זה עוזר לך לנתח אילו מוצרים מבוקשים, לעקוב אחר הרווח וההפסד שלך ולהעריך את נאמנות הלקוחות.
Finteza מאפשרת לך גם לבנות דוחות לאירועים החשובים ביותר עבור העסק שלך, כגון הצגת פריטים, הוספה לעגלה, התקדמות הקופה והצלחה בקופה.
תובנות אלה מאפשרות לך להציע את המוצר המדויק שהקונים שלך מחפשים ולספק חווית קנייה חלקה.
להלן מספר דרכים נוספות להציע חוויה חלקה מכל ערוצים.
בצע אופטימיזציה לאתר שלך להתקנים ניידים. אם יש לך את התקציב, צור אפליקציה לנייד או PWA.
- התאם אישית את חווית הלקוח בכל שלב אפשרי.
- השתמש בכלים כמו SAP Commerce Cloud כדי להבטיח חווית מסחר אלקטרוני מותאמת אישית ומקיפה עם תהליכי קמעונאות מקוונים מקצה לקצה.
- מציעים אפשרויות רכישה שונות, כגון
- קנה באינטרנט, אוסף בחנות
- קנו בחנות, בחרו משלוח עד הבית
- קנה באינטרנט, קבל משלוח עד הבית
AI ו- AR ישפרו את חוויית המסחר האלקטרוני 2021
מוכרים מקוונים ישקיעו 7.3 מיליארד דולר על AI עד שנת 2022.
יותר מ -120,000 חנויות ישתמשו בטכנולוגיות AR כדי להציע ללקוחות חווית קנייה עשירה עד שנת 2022.
בינה מלאכותית (AI) משמש כשותף המקוון שלך בחנות על ידי הצעת הנחיות והמלצות בהתאמה אישית ללקוחותיך.
AI משתמש בהיסטוריית הרכישות בעבר ובהתנהגות הגלישה שלהם כדי להראות להם מוצרים שהם נוטים יותר לרכוש.
שלא כמו בחנויות פיזיות, קונים מקוונים אינם יכולים לנסות או לבדוק פיזית את המוצר שהם מתכוונים לקנות.
מציאות רבודה (AR) מסייעת בביטול מכשול זה בכך שהיא מאפשרת ללקוחות לראות כיצד מוצר מסוים ייראה עליהם עוד לפני שהם קונים את המוצר.
על ידי הטמעת AI ו- AR בחנות המסחר האלקטרוני שלך, סביר להניח שתראה עלייה בהמרות וירידה בשיעור ההחזר.
אפשרויות תשלום חדשות יופיעו
אפשרויות תשלום הן אחת הסיבות העיקריות לכך שלקוחות בוחרים מותג ספציפי. אם אתה לא מציע את אמצעי התשלום המועדף על הלקוחות שלך, הם לא ירכשו מחנות המסחר האלקטרוני שלך.
נכון לעכשיו, רוב עסקי המסחר האלקטרוני מקבלים ארנקים דיגיטליים (כמו Google Pay, Samsung או Apple Pay ו- PayPal) מלבד כרטיסי חיוב וכרטיסי אשראי. למטבעות קריפטוגרפיים, במיוחד ביטקוין, יתרונות רבים לבעלי חנויות מקוונות, כמו עמלות עסקאות נמוכות וללא עסקאות הפוכות.
לדוגמא, Overstock שיתף פעולה עם Coinbase, פלטפורמת ביטקוין, כדי לאפשר ללקוחות להשתמש בביטקוין כאמצעי תשלום.
בשנת 2021 אנו עשויים לראות שעסקים נוספים במסחר אלקטרוני יתחילו לקבל מטבעות קריפטוגרפיים לעסקאות.
מותגים ימשיכו לאמץ מחירים דינמיים
תמחור דינמי מאפשר לקמעונאים של מסחר אלקטרוני להישאר תחרותיים ולמשוך יותר לקוחות.
גם אם אתה מוכר את המוצר הטוב בעולם, אם לא תמחר אותו נכון, לא תפיק מספיק מכירות.
הקפד לבחור את המחיר המתאים למוצרים שלך. על ידי "נכון", אני מתכוון לסכום שבו יש לך את הסיכוי הטוב ביותר למכור את המוצר שלך תוך כדי להרוויח מקסימום רווחים.
השתמש בתוכנת תמחור דינמית כדי לקבוע את המחיר הטוב ביותר עבור המוצרים שלך. כלים אלה מספקים תובנות בזמן אמת לגבי מחירי המתחרים שלך, הביקוש בשוק והערך הנתפס של המוצרים שלך כדי לקבוע את העלות האופטימלית.
מסחר ניידים ישלוט במסחר אלקטרוני 2021
ככל שאמון הצרכנים בקניות מקוונות גדל, הם מרגישים יותר בנוח לבצע רכישות באמצעות המכשירים הניידים שלהם.
בסוף שנת 2021, מכשירים ניידים צפויים לבצע כמעט 73% מסך מכירות המסחר האלקטרוני. חוץ מזה, 30% מהקונים המקוונים עשויים לנטוש את העגלות שלהם באמצע הקניות אם הם מגלים שהאתר שלך אינו ידידותי לנייד.
בתור מוכר מקוון, עליך להתמקד בשיפור חוויית הלקוח עבור משתמשים ניידים.
להלן מספר דרכים נהדרות להכין את אתר המסחר האלקטרוני שלך למכשירים ניידים:
בחן את האתר שלך לגבי ידידותיות לנייד באמצעות מבחן ידידותי לנייד של Google. הזן את כתובת האתר שלך בכלי, והיא תראה אם החנות המקוונת שלך מגיבה. זה גם מראה אם יש בעיות טעינה באתר שלך.
- צור אפליקציית אינטרנט מתקדמת (PWA) עבור החנות המקוונת שלך. העמסה של PWA נטענת מהר יותר מאתר ומאפשרת ללקוחות להציג דפים שגלשו בעבר ללא אינטרנט.
- יישם דפים מואצים לנייד (AMP) עבור קונים שמבקרים באתר שלך באמצעות סמארטפונים.
- הקפידו על תהליך צ'ק-אאוט חלק במכשירים ניידים ומצאו דרכים לפשט אותו עוד יותר.
- בדוק את האתר שלך לנייד באופן ידני. בדוק אם קל לניווט. בדוק אם קל להציג מוצרים בנייד שלך ואם יש אפשרות להתקרב.
נוהלי קיימות ישפיעו על המכירות
הצרכנות הירוקה עולה במהירות. מותגים צריכים לפעול במהירות כדי להישאר רלוונטיים ותחרותיים.
צרכנות ירוקה מתייחסת למצב בו הלקוחות מחפשים מוצרים שיוצרו בצורה ידידותית לסביבה השומרת על הסביבה או כרוכה במיחזור.
65% מהצרכנים טוענים שהם רוצים לקנות מוצרים ממותגים מונחים ייעודיים הדוגלים בקיימות. ההתמקדות בצרכנות ירוקה מהווה אינדיקטור ברור לכך שמותגי מסחר אלקטרוני שמעדיפים שיטות ידידותיות לסביבה ישלטו בשוק בשנים הקרובות.
מותגי מסחר אלקטרוני גדולים כבר החלו לתכנן ליישם שיטות עבודה קיימא יותר בעסק שלהם. לדוגמא, חברת המסחר האלקטרוני המובילה בעולם, אמזון, התחייבה להביא לאפס את פליטת הפחמן שלה עד שנת 2040.
להלן מספר דרכים נהדרות למשוך צרכנים ירוקים לחנות המסחר האלקטרוני שלך:
- נקט עמדה ברורה בנוגע לקיימות, החליט כיצד תתרום לאיכות הסביבה וקבע מועד אחרון. ספר לעולם אילו נוהגים אתה נוקט בכדי להשיג את מטרתך.
- עבור לאריזות ידידותיות לסביבה. השתמש במוצרים בעלי השפעה נמוכה הן על צריכת האנרגיה והן על הסביבה לאריזה, כגון יריעות עטיפה ממוחזרות או מטליות.
- שלחו קבלות רק במיילים במקום בתלושי נייר.
- הפחיתו ככל האפשר את צריכת האנרגיה. זה כולל כיבוי ציוד כאשר הוא אינו בשימוש.
- חפש אלטרנטיבות ידידותיות לסביבה למוצרים קיימים. ניתן להוסיף גם מוצרים חדשים המעודדים קיימות.
המסחר הויזואלי יגדל
מסחר חזותי מתייחס לשימוש בתמונות לא רק בדפי מוצרים, אלא גם בכל החנות שלך כדי לפתות את המשתמשים לעסוק ולהמיר.
קמעונאים גדולים כמו Bose, למשל, כבר משתמשים במסחר חזותי כדי להשפיע על הקונים לרכישה. יש להם תמונות באיכות גבוהה בדף הבית שלהם, יחד עם קיצורי דרך לרכישת המוצר ישירות.
להלן מספר דרכים נהדרות למנף מסחר חזותי:
- שנה את מוצרי ברירת המחדל שלך מ- JPG לפורמטים JPEG2000 או WebP כדי לשפר את איכות ומהירות הטעינה.
- צור תמונות או סרטוני 360 מעלות של המוצרים הנמכרים ביותר שלך.
- השקיע בכלי חיפוש חזותי כדי לאפשר ללקוחות לחפש מוצרים באמצעות תמונות.
- השתמש בתוכן שנוצר על ידי משתמשים מחדש בדפי המוצרים שלך כדי ליצור תחומי עניין.
- צור מודעות קניות ויזואליות ב- Pinterest כדי להעביר תנועה לאתר שלך ולהגדיל את המכירות.
לסיכום
עסקים במסחר אלקטרוני המעוניינים לשלוט בשוק חייבים להכין את עצמם לאמץ את המגמות האחרונות בהקדם האפשרי. בשנת 2021 סביר להניח שרווחים מסחר קולי, קניות בכל ערוצים, AI ו- AR. יותר ויותר עסקים מקוונים יתחילו לקבל תשלומי קריפטו כדי לפתות יותר לקוחות לבחור את המותג שלהם. תמחור דינמי עדיין יישאר דרך יעילה למשוך קונים.