10 צעדים להקמת קורס אונליין

10 צעדים להקמת קורס אונליין

השקעת זמן ומאמץ באיסוף ידע ובניית המומחיות שלך… ועכשיו אתה לא בטוח מה לעשות עם כל כוח המוח הזה. מה דעתך ללמד את זה לתלמידים נלהבים אחרים כמוך? בעשרה שלבים פשוטים בלבד, תוכל ללמוד כיצד ליצור קורס מקוון ולשתף את המתנות שלך עם העולם. אבל למה אתה צריך להתאמץ?

אחרי הכל, צרכנים יכולים למצוא שפע של תוכן מקוון בחינם. בנוסף, חיוב עבור תוכן פרימיום עשוי להגביל את בסיס הלקוחות שלך. אולם למרות המכשולים הנראים הללו, שווי תעשיית הלמידה המקוונת יעלה על 240 מיליארד דולר עד 2022.

חשוב יותר: ההכנסות מלמידה מתוקשבת גדלו משנה לשנה בעשור האחרון. זה אומר שיש לך הזדמנות עכשיו לייצר רווח מהתוכן שלך עם קורס מקוון. אתה רק צריך את הכלים הנכונים כדי ללמוד כיצד ליצור קורס מקוון משלך, וכמה אסטרטגיות בדוקות כדי להפוך את הידע שלך לעסק מניב רווחים.

כיצד ליצור קורס אונליין ב-10 שלבים פשוטים:

עיצוב הקורס המקוון הראשון שלך הוא תהליך פשוט המורכב מ-10 שלבים פשוטים, אז אל תפחד לקפוץ ולהתחיל מיד.

1 מצא את הנישה שלך

האם אתה צריך הסמכה, רישיון או תואר מיוחד כדי ליצור קורס מקוון? ברור שלא. המחנכים של היום לא תמיד עובדים באוניברסיטאות מוסמכות, ורבים מהמורים הטובים ביותר מוכרים קורסים מקוונים באופן מסחרי כדי להפיק תועלת מהידע והכישורים שהרוויחו קשה.

זהה נישה שבה יש לך ניסיון ומומחיות. לאחר מכן, כאשר אתה מבין כיצד ליצור קורס מקוון – או אם בכלל כדאי – שאל את עצמך את השאלות הבאות:

  1. האם יש לי ידע מיוחד שממנו אנשים אחרים יכולים להפיק תועלת?
  2. האם יצרתי פעם תוכן באינטרנט כדי לעזור לאנשים לפתור בעיות או לסיים משימות?
  3. האם אני יכול לחלוק את החוויות המקצועיות או האישיות שלי כדי שאנשים אחרים יוכלו ללמוד מההצלחות והכישלונות שלי?
  4. האם אנשים אחרים יביעו עניין בתעשייה או במקצוע שלי?
  5. האם אני יודע איך ליצור או לבנות משהו שאחרים עשויים לרצות לנסות?
  6. האם אנשים אחרים יהנו לחקור איתי את התחביב או הייעוד שלי?
  7. אם אתה יכול לענות "כן" על כל אחת מהשאלות הללו, עליך ללמוד כיצד ליצור קורס מקוון. לא רק שתחלוק את התשוקה או המומחיות שלך עם אחרים, אלא תוכל להרוויח כסף בכך.

כשאתה מחליט לאיזה נישה אתה רוצה לכוון, חשבו על הרקע האישי שלכם. מה אתה עושה למחייתך? מהם התחביבים האהובים עליך? האם יש לך מיומנות מיוחדת שלרוב האנשים אין?

בנוסף, חשבו כיצד תהפכו את הידע שלכם לתוכן. אם עדיין אינך מנוסה ביצירת וידאו, תוכל לבחור נושא שתוכל להסביר בקלות באמצעות טקסט ותמונות.

מחנכים מקוונים יצרו קורסים סביב מגוון נישות, כולל:

  • צילום
  • בישול ואפייה
  • קורס אנגלית אונליין
  • כושר
  • שיווק
  • מכירות
  • עיצוב גרפי
  • יופי ואופנה
  • מַנהִיגוּת
  • טֶכנוֹלוֹגִיָה
  • מוּסִיקָה
  • התפתחות אישית
  • רוּחָנִיוּת

רשימה זו מייצגת רק מדגם קטן של תחומי עניין שמתאימים לקורסים מקוונים. במציאות, אתה יכול ללמד אנשים איך לעשות כמעט כל דבר באינטרנט.

2 בחירת פלטפורמה

הפלטפורמה הנכונה יכולה לעשות או לשבור את המסלול שלך. בעת בחירת פלטפורמה, חפש פתרון המציע את התכונות הבאות:

  • אפשרויות עיצוב מגוונות: קורס מעוצב בצורה גרועה יכול לכבות במהירות לקוחות, במיוחד אם זה לא קל לניווט או להבין אותו.
  • שיווק מובנה: אתה לא יכול להרוויח כסף עד שלקוחות פוטנציאליים יגלו על הקורס שלך. פלטפורמה עם דפי נחיתה מובנים, תבניות שיווק בדוא"ל ותכונות אחרות יכולה לקצץ את עומס העבודה שלך בחצי.
  • אפשרויות תוכן רבות: קורסי למידה מתוקשבת לא תמיד כוללים מודולים לטקסט בלבד – למעשה, הקורסים הטובים ביותר כוללים לעתים קרובות ויזואליות ואלמנטים אינטראקטיביים כדי לשפר את חווית הלמידה. אתה יכול להוסיף סרטון, פודקאסט או פורמטים אחרים לקורס שלך. עם זאת, אם הפלטפורמה שלך לא תומכת במדיומים האלה, אין לך מזל.
  • גמישות: האם תשחרר כל חלק מהקורס שלך בו זמנית? האם אתה מתכנן לטפטף לאט קורסים לחשבונות הלקוחות שלך? גמישות יכולה לעזור לך לעצב קורס שמתאים לתוכן.
  • אולי כדאי גם לשקול פלטפורמה שתאפשר לך לבנות חנות מקוונת.

3 בחר נושא וכיוון ספציפי לקורס

אחד ההיבטים החשובים ביותר כיצד ליצור קורס מקוון הוא הובלה עם ספציפיות ומיקוד. לתלמידים שלך צריך להיות מושג ברור מאוד בהתחלה של מה אתה שואף ללמד, וכיצד לתכנן לעשות זאת.

חשבו על התהליך הזה כעל הדרך שלכם למתג את הקורס המקוון שלכם. מה היא מציעה ללקוחות פוטנציאליים? איך זה ישנה את חייהם? ומה הופך את התוכן שלך לשונה, טוב יותר ויעיל יותר מזה של כולם?

נושא והכוונה יכולים להשפיע על הצלחתך ישירות מהשער.

נושא הקורס שלך צריך לשקף את המיקוד הספציפי של תוכן הקורס שלך. הכיוון צריך לתאר כיצד אתה מתכוון לחזק את הנושא באמצעות התוכן שלך.

נניח שאתה מפתח קורס מקוון לצלמים, כמו חברנו דן פריוואלט. אתה רוצה לחלוק את כישורי ה-shutterbug שלך עם שאר העולם. במקביל, אתה יכול ליצור עניין בתמונות שלך למטרות מלאי או אמנות.

נושאים פוטנציאליים לתוכן שלך עשויים לכלול:

  • קומפוזיציה של צילום נוף
  • צילום פורטרט תנוחות ואביזרים
  • ציוד וטיפים לצילום מאקרו

ברגע שאתה בוחר נושא, הגיע הזמן להסתכל על הכיוון. כיוון הקורס שלך מיועד לעיניך בלבד, בערך כמו תוכנית עסקית או שיווקית.

נניח שאתה הולך עם נושא הרכב צילום הנוף. הצהרת הכיוון שלך עשויה להיראות בערך כך:

הקורס המקוון שלי יציע וידאו ותוכן כתוב למתחילים המתאר בפירוט כיצד למסגר צילומי נוף להשפעה חזותית רבה יותר.

הכיוון שלך נותן את הטון לאופן שבו תיצור קורס מקוון במיוחד עבור הקהל והנושא שעליו נחת. אתה יכול לפרט יותר עם הכיוון שלך. הוסף מידע על הדמוגרפיה של הקהל הליבה שלך, רמת הניסיון והציוד הזמין. ככל שאתה משתמש יותר בפרטים, כך הראייה שלך נעשית חדה יותר.

אסטרטגיה זו פועלת עבור כל סוג של קורס מקוון שתרצה ליצור.

לדוגמה, אם אתה סו שף במסעדה פופולרית במנהטן, אולי תרצה להבין איך ליצור קורס מקוון מלא במתכונים הטובים ביותר שלך. זה הנושא שלך. הכיוון עשוי לכלול מידע על האופן שבו תציג את התוכן (למשל וידאו, כתוב) וקהל היעד שבחרת.

4 תסתכל על תוכן עם ביצועים מובילים

אם אתה חושב ליצור ספריית למידה מקוונת, ייתכן שכבר תפיק תוכן לאינטרנט. התוכן הקיים שלך יכול לשמש אוצר של נתונים שימושיים.

שימוש בכלי נתונים ומדידה כמו Google Analytics כדי לזהות את התוכן בעל הביצועים הטובים ביותר שלך. איך אנשים מוצאים את התוכן הזה? כמה זמן הם נשארים בדף? מה שיעור הנטישה הממוצע שלך? אילו נושאי תוכן נוטים לצבור את מירב התנועה וההמרות? כל נקודות הנתונים הללו יכולות לעזור לך לחדד את התוכן שאתה יוצר עבור השיעורים שלך ולתת לך מפת דרכים כיצד ליצור קורס מקוון מוצלח ישירות מהשער.

מצד שני, אולי מעולם לא כתבת בלוג או יצרת תוכן מקוון לפני כן. עדיין יש תקווה!

במקום לכרות תוכן משלך, הסתכל על תוכן של אנשים אחרים באותה נישה כמו שלך.

צור רשימה של מילות מפתח ארוכות זנב הרלוונטיות לקורס שלך, ולאחר מכן ערוך חיפושים בגוגל כדי לראות מי המתחרים שלך. איזה תוכן מדורג הכי גבוה? למד את הקטעים הללו ומצא דרכים שבהן תוכל לשפר את החומר עבור הקורסים שלך.

אתה יכול גם להשתמש במקורות אחרים כדי לזהות תוכן שבו קהל היעד שלך עשוי להתעניין:

  • הצעות גוגל: פתח את גוגל בדפדפן והקלד מילת מפתח. עיין בהצעות שגוגל מציעה, המבוססות על שאילתות חיפוש פופולריות. ייתכן שתיצור תוכן סביב ההצעות הללו. (זה מועיל גם אם עדיין לא קבעתם נושא או הצהרת כיוון.)
  • אתרי תשובות: אתרים כמו Quora, Yahoo! תשובות יכולות גם לעזור לך להבין מה מעניין את קהל היעד שלך. חקור מילות מפתח באתרים אלה וראה אילו שאלות ותשובות צצות.
  • BuzzSumo: אתר זה מציע כלי ניתוח בחינם. הקלד מילת מפתח והקש אנטר. תראה רשימה של תוכן עם הביצועים הטובים ביותר סביב מילת המפתח הזו, כמו גם שיתופים חברתיים ומידע שימושי אחר.

5 מצא את המדיום המתאים לחומר הקורס שלך

חיוני כדי להבין כיצד ליצור קורס מקוון הוא להבין אילו כלים הם הנכונים להעביר את השיעורים שלך. איך אתה רוצה להציג את חומר הקורס שלך? יש לך כמה אפשרויות, בכולן ניתן להשתמש בשילובים יצירתיים:

  • שתף תוכן מבוסס טקסט שמנחה את התלמידים שלך בנושא מסוים.
  • צור סרטון הדרכה או תמונה כדי שהתלמידים יוכלו לראות כיצד אתה מבצע כל שלב.
  • הקלט פודקאסט כדי שתוכל לדבר ישירות עם התלמידים שלך.
  • ארח סמינר מקוון חי כדי שהתלמידים יוכלו לשאול אותך שאלות תוך כדי תנועה.
  • אין תשובה נכונה או לא נכונה כשמדובר בבחירת מדיום ליצירת קורס. החלט על סמך הכישורים שלך והנושא.

לדוגמה, אם אתה יוצר קורס על היסטוריה אמריקאית, טקסט ופודקאסט עשויים להציע את הפתרון הטוב ביותר. זהו נושא עתיר מחקר שבדרך כלל אינו מתאים למדיומים אחרים.

עם זאת, אם הקורס שלך מלמד את התלמידים כיצד להשלים מלאכה או מיומנות, סרטונים ותמונות עשויים לשרת אותך טוב יותר. תיאורי טקסט מתפרשים בקלות בצורה שגויה, והתלמידים שלך ירצו לראות אותך מבצע כל שלב עד להשלמתו.

אתה יכול גם ליצור מדיה אינטראקטיבית אם אתה רוצה למשוך יותר את התלמידים שלך. חידונים, סקרים, סקרים ואפילו אינפוגרפיקה יכולים לעזור להציג ולאסוף מידע. הכל תלוי איך – ועבור מי – אתה רוצה ליצור את הקורס המקוון שלך.

6 יצירת תוכן לקורס

עכשיו הגיע הזמן לשים את העט על הנייר, כביכול. אתה יוצר את התוכן בפועל שהתלמידים שלך יצרכו כשהם קונים את הקורס שלך. אז עכשיו זו שאלה של איך ליצור שיעורי קורס מקוון משלך מרתקים, יעילים ושווים את זמנם של התלמידים שלך.

יש כמה דרכים להפוך את התהליך הזה למהיר וקל יותר:

  • מיחזר תוכן ישן. זוכרים שחקרתם את התוכן שלכם עם הביצועים הטובים ביותר לפני כמה צעדים? שלבו אותו בקורס שלכם. הוסף חומר חדש כדי שהתלמידים שלך יקבלו הרבה ערך, אבל אל תפחד לבנות על כל מה שעבד בעבר.
  • תאר את התוכן. זה נשמע מייגע, אבל מתאר יכול לגרום ליצירת הקורסים לעבור הרבה יותר מהר ותורם רבות ללכידות המוצר שלך. עבור טקסט, וידאו, סמינרים מקוונים, פודקאסטים ותוכן אחר, פשוט צור רשימה עם תבליטים של נקודות שאתה רוצה להכות או שאלות שאתה רוצה לענות עליהן.
  • הפרד ומשול. אתה לא צריך ליצור כל פיסת תוכן עבור הקורס שלך מיד. תוכן טפטוף עובד לעתים קרובות עם קורסים מקוונים מכיוון שהתלמידים שלך יכולים לספוג כל יצירה לפני שהם עוברים לאחר. התמקד בהשלמת החלק הראשון של הקורס שלך לפני שתעבור לחלק אחר.
  • אתה עלול להיאבק עם דחיינות וניהול זמן. אתה יכול למתן את זה על ידי יישום יעדים קטנים וניתנים לניהול עבור עצמך. לדוגמה, הגדר ספירת מילים יומית שאתה צריך להכות או להחליט כמה שעות אתה רוצה להקדיש לקורס שלך בכל יום. שמור על עצמך על המסלול על ידי רישום מילים שנכתבו או שעות שהושקעו בגיליון אלקטרוני.

אם אתה מרגיש תקוע, נסה תרגיל סיעור מוחות. כתוב את הנושא בראש פיסת נייר או מסמך עיבוד תמלילים, ואז התחל לכתוב או להקליד כל רעיון שעולה לך בראש. אתה תיצור הרבה שטויות ורעיונות גרועים, אבל אתה גם תיתן לדמיון שלך להשתולל. מי יודע אילו יהלומים עשויים לצאת מהגלם המסוים הזה?

אתה יכול גם להשתמש במשאבים מקוונים אחרים כהשראה. עקוב אחר בלוגים, פורומים ואתרים אחרים המוקדשים לנושא שלך. איזה מידע הם מכסים? איך אתה יכול לספק את זה טוב יותר ובפירוט רב יותר?

7 קביעת מחיר

החלטת כיצד ליצור את הקורס המקוון שלך; בחרת פלטפורמה ומדיה; ויצרת את חומר הקורס שלך על סמך מחקר תחרותי ומומחיות משלך. עכשיו אתה צריך להחליט מה לגבות.

רבים מלקוחותינו השיגו הצלחה רבה על ידי מתן אפשרויות תמחור מרובות. התלמידים יכולים להרטיב את רגליהם עם תוכן בסיסי, ואז לשדרג כשהם מבינים עד כמה הקורס שלך פנטסטי.

תתנגד לדחף להעריך פחות את התוכן שלך. גם אם אינך מומחה ידוע בתחומך, וגם אם מעולם לא קיבלת את הדוקטורט הזה, אתה חייב להאמין בקורס שלך אם אתה רוצה להפוך אותו לרווחי.

תעריפי הקורסים המקוונים יכולים להשתנות במידה רבה, אך 99 דולר מציעים מקום טוב להתחיל בו. זה לא ממש פורץ לתחום התלת ספרתי, מה שיכול לעזור לסחוף לקוחות פוטנציאליים, אבל זה נותן ערך הגון לזמן ולמאמץ שלך.

אתה יכול לייצר תוכן תוסף עבור רמות תמחור גבוהות יותר. לדוגמה, אולי הלקוחות הבסיסיים שלך מקבלים רק גישה לתוכן כתוב. אתה יכול להוסיף תוכן וידאו ואודיו עבור תלמידים שמוכנים לשלם יותר.

תאמינו או לא, הגדלת המחירים שלכם יכולה גם לגרום לעלייה מקבילה במעורבות.

נניח שאתה מבקר בחנות יד שניה המקומית שלך ואוסף ספר תמורת $1. אתה קורא את העמודים הראשונים ומבין שזה לא מעניין אותך במיוחד. אתה זורק אותו בחלק האחורי של הארון שלך כי אחרי הכל, נגמר לך רק שקל.

עכשיו, בואו נדמיין שקנית את אותו ספר בחנות ספרים רגילה ב-$25. האם תקרא עוד כמה עמודים לפני שתוותר? כנראה. כבר ביצעת השקעה, כך שסביר יותר שתצליח להצליח.

8 שווק את הקורס שלך

לאחר שיצרת את הקורס המקוון שלך והגדרת את התעריפים שלך, הפעל את מנוע השיווק. ככל שתשקיעו יותר מאמץ בשלב זה, כך תפיקו יותר הכנסות מהקורס שלכם.

איך לשווק את הקורס המקוון שלך הוא מאוד ספציפי לך ולמוצר שלך. אסטרטגיית השיווק המדויקת שלך תהיה תלויה מאוד ברשת הנוכחית שלך ובהעדפותיך האישיות. לדוגמה, חלק מהמשווקים מעדיפים מדיה חברתית, בעוד שאחרים אוהבים להתרכז בשיווק בדוא"ל.

עם זאת, אם אתה רוצה להשיג את התוצאות הטובות ביותר האפשריות, תיצור אסטרטגיית שיווק מגוונת.

התחל עם קהל היעד שלך.

בנה כמה פרסונות קונים כדי להבין טוב יותר למי אתה מכוון. איפה הם עושים קניות? בני כמה הם? איך הם מבלים את זמנם באינטרנט? אילו רשתות מדיה חברתיות הם מעדיפים?

אם כבר יש לך קהל, שקול לערב אותו באמצעות סקר או סקר. שאל אותם אילו סוגי תוכן הם היו רוצים לצרוך בקורסים שלך. תן להם לדעת שיש להם קול. זה יכול גם לגרום למיצים לזרום בעת ההחלטה כיצד ליצור קורס מקוון עבור תת-קבוצות ספציפיות של הלקוחות שלך.

לאחר מכן, צור נכסי שיווק.

אלו יכולות להיות תבניות דוא"ל שאתה יוצר עבור המנויים שלך או תוכן בלוג הכולל קריאות חזקות לפעולה. שתף מידע רב ככל שתוכל במדיה החברתית, אך זכור את כלל ה-80/20: רק 20 אחוז מהשיתופים שלך במדיה החברתית צריכים לכלול קידום בוטה. השתמש ב-80 האחוזים האחרים כדי ליצור אינטראקציה עם העוקבים שלך, לשאול שאלות ולשתף מידע מעניין.

9 מדידה

לאחר שהקורס שלך יעלה לאוויר ותתחיל להשיג לקוחות, מדוד את הצלחתך. אתה יכול לעקוב אחר מדדים שונים, כגון סטטיסטיקות וידאו, פתיחת אימייל ושיעורי סיום קורס מתוך הפלטפורמה שתבחר או באמצעות שירות של צד שלישי.

כך או כך, חפש מדדי מפתח שעשויים להראות לך כיצד לשפר את הקורס שלך:

שיעורי השלמה: כמה אנשים שקונים את הקורס שלך מסיימים אותו?
שיעורי יציאה מדף הכניסה: האם אנשים מבקרים בדף הקורס שלך, ואז עוזבים זמן קצר לאחר מכן?
שיעורי המרה: מתוך האנשים שמבקרים בדף הקורס שלך, כמה באמת קונים את הקורס?
מדדים כמו אלה מראים לך כיצד אנשים מגיבים למסרים השיווקיים שלך ולחומר הקורס שלך, כמו גם נותנים לך תובנות כיצד ליצור ולשווק את הקורס המקוון הבא שלך.

10 אל תפחד להיכשל

"כישלון צריך להיות המורה שלנו, לא הקברן שלנו. כישלון הוא עיכוב, לא תבוסה. זה מעקף זמני, לא מבוי סתום. כישלון הוא משהו שאנחנו יכולים להימנע ממנו רק על ידי אמירת דבר, לא עושה כלום, ואיננו כלום." – דניס וויטלי

אנשים רבים נכשלים כאשר הם מתחילים לראשונה לפתח קורסים מקוונים. זה לא אומר שהם מפסיקים.

ייתכן שלא תבחר את הנושא הטוב ביותר במהלך הניסיון הראשון שלך, וייתכן שלא תפתח את הקהל שאתה צריך מיד. אל תוותר. אם תבחר לא ליצור קורס מקוון כלל, תיכשל בכל מקרה. עם זאת, אם תנסה, ייתכן מאוד שתצליח.

לסיכום

אתה מוכן ליצור את הקורס המקוון שלך מאפס. אם תבצע את 10 השלבים שלמעלה, לא רק תיצור תוכן קורס בעל ערך ואפקטיבי, אלא גם תשווק אותו לקהל מובנה שרוצה ללמוד את מה שאתה יודע.

ללמוד כיצד ליצור קורס מקוון יכול להיראות כמו משימה מרתיעה, אבל כאשר אתה מפרק את התהליך לחלקים קטנים יותר, כל חלק הופך להיות קצת יותר קל להבנה ולעיכול. בנוסף, אתה עשוי לסיים את הקורס שלך מהר יותר אם יש לך תוכנית לעקוב.

לאחר שתיצור את המנה הראשונה שלך, אל תפסיק ותחכה שהלקוחות יעמדו בתור בדוכן הלימונדה הווירטואלי שלך. במקום זאת, צור תוכן נוסף. ככל שאתה מוסיף קורסים, זרמי ההכנסה שלך מתרבים.

לעיון קל, להלן 10 השלבים הקלים ליצירת קורס מקוון:

  1. מצא את הנישה שלך.
  2. בחר פלטפורמה מגוונת.
  3. צור כיוון ונושא.
  4. תסתכל על התוכן בעל הביצועים הטובים ביותר שלך.
  5. מצא את המדיום המתאים לחומר שלך.
  6. התחל לייצר תוכן.
  7. הגדר תעריפים עבור כל קורס מקוון.
  8. שיווק את הקורס שלך לקהל היעד שלך.
  9. למדוד, להעריך ולהתאים.
  10. אל תפחד להיכשל.